حمله انتحاری داعش به فرودگاه کابل + ویدیو

دوشنبه 12 دی 1401 - 11:00
https://iswnews.com/?p=85276

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله انتحاری داعش به بخش نظامی فرودگاه بین اللملی کابل، ۳۲ نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند.

بر اثر حمله انتحاری یکی از عوامل گروه تروریستی داعش به اولین ایست بازرسی بخش نظامی فرودگاه بین المللی کابل واقع در منطقه نهم شهر کابل، ۱۴ نفر از مسلحین طالبان کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.

این نخستین حمله تروریستی علیه مهم‌ترین بخش نظامی طالبان در پایتخت افغانستان است و رسانه‌های طالبان تا این لحظه جزئیات دقیقی از آن منتشر نکرده‌اند.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش، در ۱۲ دی ماه با انتشار بیانیه و تصویری از عامل انتحاری، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. طبق این بیانیه، یکی از عوامل انتحاری داعش پس از عبور از موانع امنیتی مقر نظامی طالبان در فرودگاه بین‌المللی کابل، کمربند انتحاری خود را در میان تجمع عناصر طالبان منفجر ساخت. بنا به ادعای داعش در این حمله ۲۰ نفر از اعضای طالبان کشته و نزدیک به ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. رسانه داعش همچنین اعلام کرد که عامل این عملیات یکی از انغماسی‌های عملیات این گروه در هتل چینی‌ها در شهر کابل بود که موفق به فرار از هتل شده بود!

این حمله را می‌توان به‌عنوان دومین حمله گروه تروریستی داعش به فرودگاه کابل قلمداد کرد. حمله اول داعش به فرودگاه کابل، در جریان عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان در ۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ انجام گرفت. در آن حمله ۹۷ نفر از جمله ۱۳ آمریکایی کشته و ۲۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:
حمله مسلحانه به هتل چینی ها در کابل + ویدیو
انفجار در فرودگاه کابل؛ ۱۳ آمریکایی کشته شدند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.