بازگشایی مسیر ترانزیت زمینی سوریه و عراق

جمعه 16 دی 1401 - 11:04
https://iswnews.com/?p=85557

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فدراسیون بین المللی شرکت‌های حمل و نقل در سوریه بخشنامه‌ای را برای فعال سازی مجدد مسیر زمینی بین سوریه و عراق صادر کرد.

وزارت حمل و نقل سوریه به اتحادیه و انجمن ملی کشتیرانی سوریه دستور داد تا روند اعطای روادید ورود به خاک عراق را برای سفر شرکت‌های حمل و نقل فعال در زمینه‌های اقتصادی با هدف انجام مبادلات تجاری بین دو کشور را سازماندهی کنند.

بر اساس این بخشنامه، افرادی که مایل به ارسال کالا به خاک عراق هستند، باید نام شرکت یا موسسه را به همراه برخی مدارک به دفتر انجمن یا اتحادیه ارائه کنند تا درخواست‌ها به وزارت حمل و نقل ارسال شود.

محمد صالح کیشور، رئیس فدراسیون بین‌المللی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در سوریه طی بیانیه‌ای به اهمیت این بخشنامه در صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل کالا به طرف عراق، فعال سازی مجدد ناوگان حمل و نقل زمینی سوریه و بهبود مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

شایان ذکر است این بخشنامه به افزایش سهم سوریه در بازارهای عراق به ویژه مرکبات کمک شایانی کرده و باعث فعال شدن یک مسیر جدید حمل و نقل و ترانزیت میان عراق و سوریه خواهد شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.