ورود سه تانکر حامل سوخت به بندر بانیاس

چهارشنبه 21 دی 1401 - 10:23
https://iswnews.com/?p=86100

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” همزمان با افزایش بحران سوخت و کاهش دمای هوا در سوریه، سه تانکر حمل سوخت به بندر بانیاس سوریه رسیدند.

بحران سوخت در سوریه همچنان بر تمامی ابعاد زندگی سوری‌ها سایه افکنده و به دلیل سرمای هوا، قیمت سوخت به شدت افزایش یافته است. طی روزهای اخیر، سه تانکر حامل نفت و گاز وارد بندر بانیاس شدند و انتظار می‌رود که این موضوع بر بازار سوخت در سوریه تاثیر مثبتی بگذارد.

یک منبع در پالایشگاه بانیاس، ورود یک نفتکش حامل یک میلیون بشکه نفت خام را تایید کرد و اظهار داشت که ورود نفتکش تضمینی برای ادامه کار پالایشگاه است و پس از تخلیه محموله این نفتکش‌، فرآیند پالایش به سرعت آغاز خواهد شد. علاوه بر این نفتکش، دو تانکر با بیش از ۴۰۰۰ تن گاز نیز وارد بندر بانیاس شدند.

شایان ذکر است تشدید بحران سوخت در سوریه، باعث ایجاد مشکل در سیستم حمل‌ونقل و توقف بسیاری از کارخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در نتیجه هزینه‌های بالای تولید شد. همچنین این بحران، شبکه برق رسانی در دمشق، پایتخت این کشور را با مشکل مواجه کرد. در همین رابطه، وزارت برق سوریه اعلام کرد که افزایش واردات سوخت به دلیل مصرف بالای برق در ماه‌های جاری، تاثیر محسوسی بر بهبود وضعیت برق کشور نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
تحولات سوریه، ۸ آبان ۱۴۰۱
دو نفتکش ایرانی به سواحل سوریه رسیدند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.