حمله انتحاری داعش به وزارت خارجه طالبان در کابل

چهارشنبه 21 دی 1401 - 18:54
https://iswnews.com/?p=86153

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله انتحاری عامل ناشناس به ورودی وزارت خارجه طالبان واقع در منطقه دوم شهر کابل، پایتخت افغانستان بیش از ۶۰ نفر کشته و زخمی شدند.

بر اثر انفجار ناشی از حمله انتحاری عامل ناشناس در ساعت ۱۶:۰۰ روز ۲۱ دی ماه، در مقابل ورودی ساختمان وزارت خارجه طالبان واقع در منطقه دوم شهر کابل، ۲۲ نفر از جمله تعدادی از کارمندان این وزارت کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

عامل انتحاری زمانی که کارمندان وزارت خارجه طالبان در حال خروج از ساختمان وزارت بودند، اقدام به عملیات انتحاری کرده و باعث کشته و زخمی شدن دهها نفر از غیرنظامیان و کارمندان این نهاد شد.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه و تصویری از “خیبر القندهاری” عامل انتحاری این حمله، مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

علیرغم این بیانیه، این احتمال نیز وجود دارد که عامل انتحاری این حمله یکی از اعضای قطعه استشهادی شبکه حقانی بوده باشد که به دستور یکی از رهبران این شبکه و با هدف ترور شیرمحمد عباس کریمی استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان این حمله را انجام داده باشد. استانکزی روز گذشته در اظهارات خود از فتواهای اخیر رهبر طالبان در مورد منع آموزش و کار زنان و دختران انتقاد کرده بود!

لازم به ذکر است داعش در حمله انتحاری پیشین خود در افغانستان، بخش نظامی فرودگاه بین المللی کابل را مورد حمله قرار داده بود که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۶ نفر شده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدرضا چهارشنبه, ۲۱ دی, ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

    شاید برخی طالبان خوستی با طالبان قندهاری درگیری گفتمانی داشته باشند اما گمون نکنم با وجود دشمنان ضد طالبان مثل جبهه پنجشیر و جبهه بهسود و جبهه نورستان و داعش خوراسان کار به درگیری مسلحانه و جنگی بکشه.
    صف بندی در طالبان نامشخص هست حتی میان خود حقانی ها هم ناپیداست.امروز میگن گروه قندهار تندرو است دیروز میگفتن گروه خوستی و وزیری و حقانی یک روز هم میگن گروه هلمندی تندرو است.
    یکی ملا برادر را میانه رو و ملا سراج الدین را تندرو می‌داند.
    دیگری ملا سراج الدین را مدرن و میانه رو و ملا هبت الله را تندرو می‌داند.
    دوباره کسانی هم ملا محمد یعقوب را رهبر خود می‌دانند و گروه جنگی طالبان او را رهبر می‌دانند.
    چندروز پیش ملا محمد یعقوب و ملا سراج الدین حقانی برای بازگشایی مدارس دخترانه به قندهار رفتند اما نگذاشتند با ملا هبت الله آخوندزاده دیدار کنند.
    آقای شیرمحمدعباس استانکزی هم اهل استان لوگر است و آقای سهیل شاهین اهل استان پکتیکا اما با گروه حقانی نیستند و هوادارانشان جدا از اینهاست.
    به دید من ناتوانی در ساخت ساختاری مردمی و دینی و کمبود دانش و کم تجربه بودن طالبان در سیاست ناتوانی بزرگی است که اگر زودتر حل نشود شاید دامن منطقه را بگیرد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.