مرزبانی عراق

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” معاون رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با بیان افزایش بودجه نیروهای مرزبانی، از تصمیم این کشور برای خرید پهپاد به منظور کنترل مرزهای صعب‌العبور خبر داد.

سکفان سندی، معاون رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌و‌گو با روزنامه الصباح، با اشاره به افزایش نیروهای مرزبانی، بیان داشت:

“نیروهای مرزبانی در کنترل مرزها به خصوص در شرق با ایران و در شمال با ترکیه مشکل دارند. مرزبانی عراق به نیروهای بیشتر، فناوری‌های پیشرفته و دوربین‌های دید در شب و دوربین‌های حرارتی نیاز دارد.”

وی گفت:

“دولت با جذب نیروهای داوطلب در گذرگاه‌های مرزی و ایجاد نیروهای مرزبانی مجهز، برای به دست گرفتن کنترل مرزها با هماهنگی کشورهای همسایه تلاش کرده است. بخش بزرگی از مشکل مرزبانی‌ها وسعت مناطق مرزی و کمبود نیروست و برای همین باید تعداد نیروها و پاسگاه‌های مرزی افزایش یافته و نیروها نیز تجهیز شوند.”

سندی تاکید کرد:

“بخش قابل توجهی از مرزهای شرقی و شمال عراق، مناطق کوهستانی و صعب‌العبور است و برای همین تسلط کامل بر آنها در مقایسه با مرزهای هموار غربی دشوار است و باید نیروی متخصص و آموزش‌دیده در این مناطق مستقر شود. فرماندهی مرزبانی، متولی حفاظت از مرزهاست. نیروهای مرزبانی نیازمند حمایت با تسلیحات پیشرفته، پهپادهای مدرن و ایجاد جاده‌های جدید در مناطق کوهستانی هستند.”

شایان ذکر است هفته‌ی گذشته، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از استقرار شش هزار نیروی کمکی پلیس در پایگاه‌‎های مرزی با هدف کنترل مرزهای عراق با ایران و ترکیه خبر داده بود. الشمری در همین رابطه اظهار داشت که تصمیمات و تدابیری در مورد کنترل مرزهای ایران و ترکیه اتخاذ شده و مبالغی برای حفظ مرزها با ترکیه، ساخت پاسگاه‌ها، نصب دوربین‌ها و ساخت برجک مراقبت مرزی، اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: استقرار شش هزار نظامی عراقی در مرز با ایران و ترکیه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.