به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” آمریکا و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود در سال ۲۰۲۳ را در غرب آسیا آغاز کردند.

ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای از آغاز رزمایش دریایی، زمینی و هوایی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی در اراضی اشغالی و شرق مدیترانه با نام “Juniper Oak” (سرو کوهی) با هدف افزایش آمادگی نیروهای دو طرف، ثبات و امنیت منطقه‌ای خبر داد.

این رزمایش تا روز جمعه (۷ بهمن ماه) ادامه داشته و با مشارکت ۶۴۰۰ نظامی آمریکایی، ۱۱۰۰ نظامی اسرائیلی، بیش از ۱۴۰ جنگنده (۱۰۰ هواگرد آمریکایی شامل چهار فروند بمب افکن استراتژیک B-52، دو فروند پهپاد MQ-9 Reaper و ۴۲ هواگرد اسرائیلی)، ۱۲ یگان دریایی، سامانه‌های موشکی و ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام ارتش رژیم اسرائیل، “نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا سناریوهای مختلفی را برای همکاری و مشارکت در به کارگیری انواع جنگنده‌ها، هواپیماهای ترابری و پهپادها تمرین خواهد کرد. این رزمایش آمادگی مشترک اسرائیل و آمریکا را مورد سنجش قرار می‌دهد و روابط عملیاتی بین دو ارتش را بهبود می‌بخشد.”

همزمان با آغاز این رزمایش، شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌‎سی به نقل از یک فرمانده نظامی آمریکایی گزارش داد:

“هدف از این رزمایش‌ها این است که به دشمنانی مثل ایران گفته شود، حمله روسیه به اوکراین و تهدیدات چین برای گردهم آوردن نیروی نظامی گسترده حواس آمریکا را پرت نمی‌کند.”

این رزمایش در حالی آغاز شده است که طی هفته‌های اخیر، تنش‌ها میان ایران و آمریکا به دلیل حمایت دولت جو بایدن از آشوب‌ها در ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی به شدت افزایش یافته است. همچنین پس از روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو در سمت نخست وزیری رژیم اسرائیل، وی با بیان اعمال مواضع سختگیرانه علیه ایران ادعا کرد که تلاش‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را خنثی خواهد کرد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مغربی سه شنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

    سرو کوهی = بمب اتم!

    پاسخ
  2. فرزند ایران سه شنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

    برگزاری رزمایش مشترک با سوریه و تقویت پدافند هوایی سوریه میتونه پاسخ مناسبی به این رزمایش کذائی باش

    پاسخ
  3. علی جلالی فر سه شنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

    ما ایرانی ها هم هیچ موقع دشمنی آمریکا ورژیم جعلی صهیونیست وغربیها از برنامه مبارزاتی واحیانا جنگ کنار نگذاشته وآماده جنگ وشهادت هستیم این را استکبار جهانی در۸ سال دفاع مقدس فهمید وثابت کردیم وما ازدین وناموس وکشور امام زمان و شرف مان دفاع میکنیم به فضل الهی پیروزی ازآن ماست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.