حمله هوایی به شهر مرزی البوکمال

دوشنبه 10 بهمن 1401 - 10:25
https://iswnews.com/?p=87653

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه حمله پهپادهای ناشناس به حومه‌ی شهر مرزی البوکمال سوریه، دستکم چهار دستگاه کامیون آسیب دیدند.

در ساعت ۲۲:۱۵ یک‌شنبه به وقت محلی، پهپادهای ناشناس (احتمالا متعلق به ائتلاف آمریکایی) پس از شلیک اخطار، یک کاروان متشکل از شش دستگاه کامیون را در حومه شهر مرزی البوکمال با شلیک حداقل دو فروند موشک مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، دستکم چهار دستگاه کامیون به شدت آسیب دیدند. طبق اطلاعات اولیه، این حمله تلفات جانی نداشته است.

مشاهده موقعیت در نقشه آنلاین

تاکنون جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است و تا این لحظه مقامات سوریه نسبت به این موضوع اظهار نظری نکرده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که بر اساس اطلاعات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، پهپادهای آمریکایی در شامگاه شنبه در حال پرواز بر فراز مناطق مرزی عراق و سوریه تحت رصد نیروهای مقاومت قرار گرفتند.

علاوه بر این موضوع، با در نظر گرفتن حمله پهپادی گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” به پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص در ۳۰ دی ماه و همچنین دوئل موجود میان محور مقاومت و محور غربی-عبری-عربی در منطقه، احتمال می‌رود که این حمله توسط هواگردهای آمریکایی یا اسرائیلی (با حمایت‌های آمریکا) در تلافی حمله پهپادی مقاومت به پایگاه التنف انجام شده باشد.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه

شایان ذکر است در ۲۵ آذر ماه نیز هواگردهای ناشناس، یک دستگاه خودروی تریلی در اطراف شهر مرزی البوکمال واقع در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله خودروی تریلی به طور کامل منهدم شد.

بیشتر بخوانید: حمله هواگردهای ناشناس به اهدافی در استان دیرالزور

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.