به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله مسلحین هیئت تحریر الشام به مقر ارتش سوریه در محور کبانی در استان لاذقیه، چند تن از نظامیان سوری شهید و مجروح شدند.

نیروهای “تیپ عثمان بن عفان” هیئت تحریر الشام در ۱۵ بهمن ماه با استفاده از شرایط بد جوی، دید ناکافی ناشی از حاکم شدن مه و بارش برف، عملیاتی را علیه یکی از مقرهای ارتش سوریه در محور کبانی واقع در شمال لاذقیه آغاز کردند که طی این عملیات، چند تن از نظامیان سوری شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. همچنین سه تن از مسلحین هیئت تحریر الشام نیز طی این درگیری کشته شدند.

با گذشت دقایقی از آغاز درگیری، ارتش سوریه، مواضع مسلحین را در اطراف محور کبانی هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد که از تعداد تلفات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده است.

شایان ذکر است طی ماه‌های گذشته، مسلحین هیئت تحریر الشام با نقض آشکار آتش بس، تعداد عملیات‌های خود علیه مواضع ارتش سوریه در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه را به شدت افزایش دادند. با وجود گذشت چند هفته از آغاز سلسله عملیات‌های مسلحین، تعداد تلفات ارتش سوریه در این درگیری‌ها نشان می‌دهد که فرماندهان سوری تاکنون روش مناسبی برای مقابله با این نوع حملات مسحلین تحریر الشام اتخاذ نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
درگیری ارتش سوریه با مسلحین در جنوب ادلب
حمله مسلحین تحریر الشام به مقرهای ارتش سوریه در غرب حلب و جنوب ادلب + ویدیو

ویدیویی از درگیری مسلحین هیئت تحریر الشام با نیروهای ارتش سوریه در محور کبانی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس یکشنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

    من موندم اینا اونجا چه غلطی میکنن دولت سرویه به جای اینکه بره کار کسلحین تو شمال تموم کنه تا به اوضاع جنوب رسیدگی کنه وایساده نگاه میکنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.