سفر رئیس جمهور اوکراین به انگلیس

چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 19:05
https://iswnews.com/?p=88292

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه وارد شهر لندن، پایتخت انگلیس شده و با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ۱۹ بهمن ماه طی سفری به شهر لندن، پایتخت انگلیس با ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی طی این سفر، از نظامیان اوکراینی که تحت آموزش نیروهای انگلیسی قرار دارند، بازدید به عمل آورده و قرار است در پارلمان انگلیس به سخنرانی بپردازد.

همزمان با سفر زلنسکی به لندن، دفتر نخست وزیری انگلیس طی بیانیه‌ای از برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش نیروهای مسلح اوکراین در زمینه‌های دریایی و هوایی، از جمله آموزش خلبانان جنگنده و تفنگداران دریایی و همچنین تسریع روند تامین تجهیزات نظامی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، ریشی سوناک حمایت انگلیس را از برنامه‌های زلنسکی برای تلاش در جهت تحقق صلح عادلانه و پایدار برای اوکراین اعلام خواهد کرد.

شایان ذکر است این نخستین سفر رئیس جمهور اوکراین به انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین می‌باشد. تنها سفرهای خارجی زلنسکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) به آمریکا و سپس لهستان بود که در واپسین روزهای سال میلادی گذشته در ۲۱ و ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر و ۱ دی ۱۴۰۰) انجام شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.