به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه در دور جدید حملات گسترده خود به اوکراین، با چند فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ و موشک‌های کروز اهداف مختلفی در اوکراین را مورد حمله قرار داد.

ارتش روسیه در سومین دور از حملات گسترده خود در سال ۲۰۲۳ میلادی، در ساعات پایانی شب گذشته ۲۰ بهمن ماه، با چند فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ مواضع نیروهای اوکراینی در شهرهای میکولایف، زاپروژیا و دنیپروپتروفسک را مورد حمله قرار داد. همزمان با این حملات انفجارهایی در شهرهای خارکیف، کراماتورسک و خملنیتسکی نیز رخ داد که طبق گزارش رسانه‌های اوکراینی با این حملات نیز با پهپادهای شاهد ۱۳۶ انجام گرفته است.

بنابر ادعای ارتش اوکراین، روسها در این حمله از ۳۰ الی ۴۰ فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ استفاده کردند که پدافند هوایی اوکراین موفق به سرنگون کردن پنج فروند از این تعداد شده است.

پس از این حمله، رسانه‌های محلی در ظهر ۲۱ بهمن ماه، از شلیک ۷۱ فروند موشک کروز خا ۱۰۱ و خا ۵۵ به سمت تأسیسات انرژی و زیرساخت های دیگر اوکراین در شهرهای کیف، اودسا، میکولایف، زاپروژیا، خارکیف، دنیپروپتروفسک، وینیتسیا، کریوی ریح، لویو، کرمنچوگ، خملنیتسکی و ایوانو فرانکیفسک خبر دادند.
طبق داده‌های رسانه‌های روسی و اوکراینی، تعدادی از این موشک‌ها به یک کارخانه صنعتی در خارکیف، یکی از موتورخانه‌های نیروگاه برق زاپروژیا، تأسیسات برق شهر کریوی ریح، نیروگاه شهر خملنیتسکی و شهرک شپتیوکا، ایستگاه تولید انرژی ایوانو فرانکیفسک، یک ایستگاه پست برق در منطقه اوساتوه در شهر اودسا و چند شبکه برق در شهر کیف اصابت کرده و موجب قطعی برق در این شهرها شده‌اند. همچنین ارتش اوکراین مدعی سرنگونی ۶۱ فروند موشک کروز در آسمان شهرهای مختلف اوکراین شده است.

مولداوی مدعی است که تعدادی از موشک‌های روسی از حریم هوایی رومانی و منطقه ترانس نیستریا در شرق مولداوی گذر کرده است و وزارت خارجه این کشور، سفیر روسیه را برای ابلاغ اعتراض مولداوی به نقض حریم احضار کرده است.

حملات پهپادهای انتحاری ارتش روسیه تا دقایق پایانی شامگاه ۲۱ بهمن ماه، ادامه پیدا کرد و ارتش اوکراین مدعی رصد ۳۰ فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ و سرنگونی ۲۰ فروند از این تعداد در آسمان استان‌های میکولایف، اودسا و دنیپروپتروفسک شد.

این حملات، سومین دور از حملات گسترده موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهرهای اوکراین در سال ۲۰۲۳ میلادی است. ارتش روسیه پس از ناکامی در حملات گسترده زمینی، حملات موشکی و پهپادی خود را از حالت پشتیبانی صرف از درگیری‌های زمینی خارج کرده و تأسیسات انرژی و زیرساخت‌های مهم اوکراین را وارد بانک اهداف خود کرد.

بیشتر بخوانید:
اولین حمله گسترده موشکی ارتش روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۳ + ویدیو
آغاز دور دوم حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۳ + ویدیو

ویدیو: آتش سوزی پس از اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶، مکان نامشخص
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶، مکان نامشخص
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در استان دنیپروپتروفسک
ویدیو: اصابت موشک کروز روسی و بلند شدن دود در شهر کیف
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در استان میکولایف
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در دنیپروپتروفسک
ارتش اوکراین مدعی است که در طول این عملیات پنج پهپاد و ۶۱ فروند موشک کروز را سرنگون کرده است.
برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.