سفر وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اوکراین

جمعه 28 بهمن 1401 - 14:23
https://iswnews.com/?p=88934

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جهت دیدار با مقامات اوکراین و گفتگو در خصوص برخی مسائل، وارد کیف شد.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در ۲۷ بهمن ماه ابتدا وارد لهستان شده و سپس با قطار به کیف سفر کرد. وی پس از ورود به اوکراین، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف از جمله در خصوص افزایش روابط و همکاری علیه کشور ایران در مجامع بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند. کوهن به زلنسکی گفت که چهره شیطانی ایران در اوکراین هم در حال آشکار شدن است!

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این دیدار اظهار داشت:

“اسرائیل از تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. وزیر خارجه اسرائیل در ادامه گفتگو، بسته جدید کمک به اوکراین از جمله وام ۲۰۰ میلیون دلاری جهت بهبود امکانات بهداشتی و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین و تعهد کشورش به ایجاد سامانه هشدار اولیه هوشمند در اوکراین را ارائه کرد. این سامانه برای هشدار به مردم در مورد حملات موشکی استفاده می‌شود و انتظار می‌رود ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده در اوکراین راه‌اندازی شود.”

زلنسکی نیز در این جلسه بیان داشت که اسرائیل، همیشه شریک مهم ما در خاورمیانه بوده است. وی از از کمک‌های بشردوستانه اسرائیل به اوکراین قدردانی کرد.

الی کوهن در این سفر، با دمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود نیز دیدار و گفتگو کرد. کوهن در این دیدار گفت که اسرائیل قاطعانه با مردم اوکراین ابراز همبستگی می‌کند و به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین متعهد است.

کولبا نیز با قدردانی از کمک‌های رژیم صهیونیستی بیان داشت که اسرائیل از نیازهای امنیتی و دفاعی ما کاملا آگاه است و ما منتظر تصمیم‌گیری مقامات اسرائیلی هستیم.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل و دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین

شایان ذکر است این نخستین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی رژیم اسرائیل به اوکراین از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین تاکنون می‌باشد. این سفر در حالی انجام شده است که رژیم اسرائیل، روسیه را به دلیل حمله نظامی به اوکراین مورد تحریم قرار نداده و همچنان به افزایش روابط با مسکو ادامه می‌دهد. همچنین علی‌رغم به صدا درآمدن آژیر خطر در پایتخت اوکراین در زمان اقامت وزیر خارجه اسرائیل در این شهر و درخواست‌های مستمر مقامات ارشد اوکراین، مسئولان اسرائیل از ارسال هر نوع تجهیزات نظامی و دفاعی به اوکراین خودداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
بررسی طرح ارسال سامانه گنبد آهنین به اوکراین توسط تل‎آویو!
سفر محرمانه هیئت نظامی اوکراین به تل‌آویو!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر جمعه, ۲۸ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

    خدابهتر می‌داند شیطان کیست شما صهیونیست یهودی ازاول ظهوراسلام به پیامبر خدا رسول اکرم ص آذار واذیت می‌کردید تورات که کتاب موس ع است تحریف کردید آیات آن کتاب را به پول فروختید و درزمان موس ع به پیامبر خودتان شیطنت کردید وبه هارون ع حمله کردید می‌خواستید موس وبرادر ش هارون را به قتل برسانید شما فرقه ای ایهود هستید ناموس خودرا برای هدف شیطانی فروختید وهمچنان میفروشید درروی زمین هرکاری ایکه پا گذاشتید آنجا را به آشوب وبلوا کشاندید ملت‌ها شما قبول نداشته وادارند خدا لعنت کند به انگلیس که دید درکشورشان دزدی میکنید وقتی درجنگ سنگرهارا خالی می‌کرد برای اینکه شر شما دزدان را آزارشان کم کند آورد ریخت به زمین‌های فلسطین حال ادعای کشور میکنید درحالیکه یک وجب ازخاک مظلومین فلسطین مال شما یهودیها نیست واین است ایران اسلامی حسب وظیفه دینی وقرآن بیاری مسلمین فلسطین ولبنان شتافته وچیزی نمانده شما صهیونیستهای شیطان صفت را ازخاک وقدس شریف قبله اولیه مسلمانان برون کنند ما یاروکمک ملت فلسطین هستیم وخواهرم ماند شما ذاتا شیطان هستید وظیفه تمام مسلمین مبارزه با شما وکشتن شماست پیروزی ازآن ملت غیور فلسطین ومسلمان است به زودی انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.