سفر رئیس جمهور سوریه به عمان

سه شنبه 2 اسفند 1401 - 10:37
https://iswnews.com/?p=89262

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس جمهور سوریه طی سفری رسمی به پایتخت عمان، با پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ۱ اسفند ماه طی سفری رسمی وارد مسقط شد و با هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان دیدار و گفتگو کرد.

پادشاه عمان در جریان این دیدار، جان باختن شمار زیادی از شهروندان سوری در جریان زلزله اخیر را تسلیت گفت و تاکید کرد که این کشور همچنان از دمشق حمایت می‌کند تا بتواند اثرات ناشی از این حادثه و تحریم‌های غربی علیه ملت این کشور را پشت سر بگذارد.

بشار اسد نیز ضمن تشکر از سلطان و ملت عمان به خاطر ابراز همبستگی با ملت سوریه، گفت: تشکر اصلی به خاطر حمایت عمان از سوریه در جریان جنگ تروریستی علیه این کشور است.

در این جلسه، طرفین بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها تاکید کردند و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کردند.

اسد در این گفتگو اظهار داشت که عمان همیشه سیاست متوازن خود را حفظ کرده است و منطقه نیز هم اکنون نیاز بیشتری به نقش‌آفرینی این کشور دارد تا روابط بین کشورهای عربی بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تقویت شود.

بن طارق آل سعید نیز سوریه را یک کشور برادر دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط این کشور با سایر کشورهای عربی به حالت عادی خود بازگردد.

شایان ذکر است عمان، تنها کشور در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که پس از آغاز جنگ در سوریه، روابط خود را با دمشق قطع نکرد. این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی، ترکی محمود البوسعیدی را به عنوان سفیر خود در سوریه معرفی کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amirv سه شنبه, ۲ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

    زمان اشتی اعراب با سوریه رسیده. کی مسلمین متحد میشن خدا میدونه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.