به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مقامات ایران و طالبان طی مراسمی، احداث جاده دوم ترانزیتی در گذرگاه مرزی میلک را به منظور تسهیل تجارت بین دو کشور کلنگ زنی کردند.

مراسم کلنگ زنی جاده دوم بین ایران و افغانستان در منطقه مرزی میلک با حضور مولوی نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان و محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان و محمد مهدی جوانمرد قصاب، مشاور اقتصادی سفیر ایران در افغانستان انجام شد.

این جاده به منظور تسهیل تجارت میان ایران و افغانستان در گذرگاه مرزی میلک و تبادلات مرزی بین استان‌های سیستان و بلوچستان و استان نیمروز در افغانستان احداث خواهد شد.

مولوی نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در این مراسم با تاکید بر ساخت جاده دوم ترانزیتی میان ایران و افغانستان و همچنین استقبال از سرمایه گذاری ایران در افغانستان گفت: «منابع موجود در افغانستان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی است و افغانستان، آسان ترین مسیر دسترسی ایران به کشورهای آسیای میانه و حتی چین به حساب می آید. جمهوری اسلامی ایران یک کشور قوی و مستقل است و افغانستان هم می خواهد در عرصه‌ی استقلال سیاسی و نظامی از تجارب ایران استفاده کند.»

طبق اظهارات داود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان موانع زیرساختی متعددی در منطقه پل ابریشم وجود دارد که باید رفع شود، مخصوصا باند دوم پل ابریشم است که این پل مهم و راهبردی در آینده نزدیک باید تکمیل شود. برنامه‌های دیگری هم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه ملیک در دست است تا دیگر ظرفیت‌های تجارت، ترانشیپ کالا و موارد ایمنی مربوط به توقف کامیون‌ها نیز ایجاد شود.

ایجاد جاده دوم ترانزیتی در گذرگاه مرزی میلک، موجب افزایش ظرفیت بازرسی و تردد کامیون ها، خودروها و دیگر وسایل ترانزیتی و تجاری بین ایران و افغانستان خواهد شد و در نتیجه حجم مراودات تجاری بین ایران و افغانستان در این منطقه را دوچندان خواهد کرد. بی شک ایجاد بازارچه های مرزی در مرزهای افغانستان، در رونق کسب و کار مردم مناطق مرزی دو کشور تحول جدیدی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: عزم ایران و افغانستان برای راه اندازی پروژه خط آهن خواف-هرات

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.