رئیس جمهور سوریه با همتای روسی خود دیدار کرد

چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 20:53
https://iswnews.com/?p=90267

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس جمهور سوریه طی سفری رسمی به مسکو، پایتخت روسیه با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ۲۴ اسفند ماه در کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

بشار اسد در این دیدار بر حمایت سوریه از روسیه در جنگ اوکراین تاکید کرد و گفت که این اولین سفر من به روسیه پس از جنگ اوکراین است و مجددا بر حمایت دمشق از مسکو در جنگ علیه نازیسم که غرب از آن حمایت می‌کند، تاکید می‌کنم. ملت سوریه از دولت و ملت روسیه به خاطر تعهدش در احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، سپاسگزار هستند.

اسد اظهار داشت:

“از کمک های روسیه در مقابله با زلزله اخیر به ویژه وزارت دفاع و ارتش این کشور که در کمک به زلزله زدگان نقش موثری داشتند، تشکر می کنم. امروز بازگشت تعادل و توازن به جهان ضروری است در غیر اینصورت، جهان به سمت انفجار و خونریزی و ویرانی پیش می‌رود. ما امروز از نتایج کار کمیته مشترک روسیه و سوریه خرسندیم و سفر امروز من، آغازگر مرحله جدیدی از روابط با روسیه خواهد بود. “

ولادیمیر پوتین نیز ضمن اظهار خوشحالی از انجام این دیدار گفت که ما دائما در تماس هستیم و شاهد پیشرفت بزرگی در روابط دو کشور هستیم. متأسفانه مردم سوریه در معرض فاجعه زلزله قرار گرفتند که رنج های آنان را تشدید کرد. ما به عنوان دوستان وفادار تمام تلاش خود را برای کاهش این رنج انجام می‌دهیم.

پوتین بیان داشت:

“به لطف تلاش‎های مشترک میان دو کشور و مشارکت قاطع نیروهای مسلح روسیه در سوریه، نتایج قابل توجهی در مبارزه با تروریسم به دست آمده است. این امر تثبیت وضعیت داخلی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را ممکن می سازد. روابط دو کشور به طور مداوم در حال توسعه است و حجم مبادلات تجاری نیز در حال افزایش است.”

شایان ذکر است بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ۲۳ اسفند ماه در سفری رسمی به همراه هیئت عالی رتبه وارد مسکو شد و میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه به همراه الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در دمشق و بشار الجعفری، سفیر سوریه در مسکو از وی استقبال کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.