سقوط بالگرد حامل نیروهای SDF در شمال عراق

پنجشنبه 25 اسفند 1401 - 09:23
https://iswnews.com/?p=90284
عمادیه العمادیه دهوک

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر سقوط یک فروند بالگرد در منطقه عمادیه واقع در استان دهوک عراق، دستکم ۹ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند.

یک فروند بالگرد Eurocopter AS350 در ۲۴ اسفند ماه در منطقه عمادیه در استان دهوک واقع در شمال عراق سقوط کرد که طی این حادثه دستکم ۹ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) کشته شدند.

منابع محلی عراقی دقایقی پس از این حادثه ادعا کردند که این بالگرد متعلق به ارتش ترکیه بوده و چند تن از نظامیان ترکیه طی این حادثه کشته شدند اما ساعاتی بعد، رسانه‌های ترکیه به نقل از منابعی، سقوط بالگرد نظامی این کشور در شمال عراق را تکذیب کردند.

در همین رابطه، دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان در خصوص حادثه سقوط بالگرد در دهوک اعلام کرد که نیروهای امنیتی تحقیقات را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد که این بالگرد از نوع Eurocopter AS350 بوده است. مقامات اربیل از آغاز تحقیقات درباره هویت مالک این بالگرد خبر دادند.

چند روز پس از این حادثه، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از کشته شدن ۹ تن از نیروهای SDF از جمله یک فرمانده میدانی به نام “شرقان کوبانی” در حادثه سقوط بالگرد نظامی در استان دهوک عراق خبر داد. بر اساس اعلام رسانه‌های SDF، این افراد در حال اعزام به اقلیم کردستان برای تبادل تجربه امنیتی و نظامی بودند.

تصاویری از نیروهای SDF که طی این حادثه کشته شدند
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.