حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب

چهارشنبه 2 فروردین 1402 - 11:08
https://iswnews.com/?p=90561

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر حلب، فرودگاه بین المللی حلب دچار خسارات مادی شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه جنگنده‌های ارتش اسرائیل ساعت ۰۳:۵۵ دقیقه (به وقت محلی) بامداد امروز، از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار دادند. این حمله که منجر به وارد شدن خسارات مادی به فرودگاه شد.

فرودگاه بین المللی حلب یکی از نقاط دریافت کمک‌های بشردوستانه کشورهای دیگر به زلزله‌زدگان شمال سوریه است. بی شک توقف فعالیت این فرودگاه در روند کمک رسانی به زلزله‌زدگان و آوارگان سوری اخلال ایجاد می‌کند و سبب رنج بیشتر آنها خواهد شد.

این سومین حمله رژیم اسرائیل به سوریه پس از زلزله ویرانگر چندی قبل در این کشور است. این حملات ناجوانمردانه در حالی صورت می‌گیرد که کشور سوریه در پی پیامدهای زلزله ویرانگر با شرایط انسانی سختی مواجه است.

شایان ذکر است در ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فرودگاه بین‌المللی حلب را مورد هدف قرار دادند که در پی آسیب رسیدن به باند فرود، برای مدتی این فرودگاه از سرویس خارج شده بود.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی اسرائیل فرودگاه حلب را از کار انداخت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.