قراردادهای جدید تسلیحاتی جمهوری آذربایجان و اسرائیل

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 22:42
https://iswnews.com/?p=91529

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از رسانه های خارجی، دولت جمهوری آذربایجان در راستای افزایش توان نظامی خود، تجهیزات نظامی جدیدی را از اسرائیل خریداری خواهد کرد.

مؤسسه تحلیلی “پرتال خاورمیانه” (غرب آسیا) با انتشار گزارشی در ۱۴ فروردین ماه، مدعی شد که جمهوری آذربایجان درخواست خرید تجهیزات نظامی جدید از اسرائیل را به این رژیم ارسال کرده است. طبق این گزارش، دو شرکت فناوری دفاعی اسرائیلی به نام میتیر آراسپیس (Meteor Aerospace) و اسپیر یو ای بی (SpearUAV) به منظور توسعه توان پهپادی جمهوری آذربایجان، قراردادی را با این کشور تنظیم خواهند کرد که در اوایل سال جاری یا ۲۰۲۴ میلادی به امضا خواهد رسید.

این مؤسسه در بیان دیگر جزئیات این قراردادها افزوده است که سفارش‌های دیگر دولت باکو شامل شناور گشتی سار ۶۲، موشک بالستیک لورا، سامانه دفاع هوایی باراک ۸ و احتمالا سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که بودجه دفاعی آذربایجان از ۲.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافته است که ۳۰ درصد از این بودجه صرف خرید تسلیحات می‌شود. در این راستا جمهوری آذربایجان خرید تسلیحات نظامی از اسرائیل و ترکیه را افزایش داده است. لازم به ذکر است که اسرائیل و ترکیه در مناقشه قره باغ در سال ۲۰۲۰ میلادی، بیشترین حمایت را از آذربایجان انجام دادند که منجر به برتری نظامی این کشور در نبرد با نیروهای ارمنستان شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.