به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه شلیک ۳۴ فروند راکت از جنوب لبنان به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی، دستکم چهار اسرائیلی زخمی شدند.

عوامل ناشناس در ۱۷ فروردین ماه، بیش از ۳۰ فروند راکت از منطقه‌ای در جنوب لبنان به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک کردند که طی این حمله، دستکم چهار صهیونیست زخمی شدند.

تصاویر منتشر شده توسط اسرائیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دستکم چند فروند راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سامانه‌های گنبد آهنین از ۳۴ فروند راکت شلیک شده از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی، ۲۵ فروند را رهگیری و منهدم کرده است.

بر اساس اعلام منابع عبری زبان، کابینه امنیتی و سیاسی رژیم اسرائیل تا ساعاتی دیگر به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تشکیل جلسه خواهد داد. این منابع تاکید کردند که کابینه امنیتی، مسئول تصمیم‌گیری در مورد نحوه واکنش به حملات راکتی از جانب لبنان خواهد بود.

جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده و تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما برخی از تحلیلگران اسرائیلی با اشاره به افزایش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به ویژه پس از یورش نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی طی روزهای اخیر، ادعا کرده‌اند که حمله راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی، پس از انجام هماهنگی‌های لازم میان حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ویدیویی از لحظه شلیک راکت از جنوب لبنان به سوی مناطق شمالی فلسطین اشغالی.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران پنجشنبه, ۱۷ فروردین, ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

    امیدواریم کسی این را به حساب انتقام ایران نگذاره. ولی دم حزب الله گرم تنها کسی که گردن کلف پنجه به پنجه صهیونیست های بزدل می اندازه است. بعضی ها یاد بگیرند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.