به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه عملیات مسلحانه جوانان فلسطینی در منطقه غور اردن، سه اسرائیلی کشته شدند.

فرد یا افراد مسلح فلسطینی در ۱۸ فروردین ماه، به سمت خودرویی در منطقه غور اردن واقع در کرانه باختری تیراندازی کردند که طی این عملیات سه اسرائیلی کشته شدند. مجری عملیات به سلامت از محل حادثه متواری شده است.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که شمار زیادی از نظامیان ارتش صهیونیستی در تعقیب مجری عملیات تیراندازی در غور اردن هستند. همچنین نظامیان این رژیم برای یافتن مجری یا مجریان عملیات، اقدام به ایجاد ایست و بازرسی های متعدد کرده و حلقه امنیتی در اطراف شهر اریحا را تنگ تر کرده‌اند.

پس از این عملیات، ارتش اسرائیل در سایه هراس از وخامت اوضاع، نیروهای خود را در مرزهای شمالی و جنوبی تقویت کرده و یگانهای توپخانه، پیاده، ویژه و نیروهای دیگر مستقر و برخی افسران احتیاط از اطلاعات و عملیات هم فراخوانده شدند.

محمد حماده، سخنگوی حماس در شهر قدس در واکنش به عملیات در کرانه باختری اعلام کرد: “این عملیات تاکیدی بر این است که مقاومت واکنش‌اش سریع و در مناطق حساس امنیتی اشغالگران است.”

ویدیویی از محل حادثه

جروزالم پست بعدا فاش کرد که دو خواهر اسرائیلی به نام‌های «مایا و رینا دی» در این حمله کشته شدند. این حادثه در جاده ۵۷ در نزدیکی تقاطع حمره در غور اردن رخ داده است. گفته می‌شود که مهاجمان به سمت خودروی مورد نظر شلیک کرده و باعث انحراف آن از جاده شدند. سپس عامل یا عاملین این عملیات، برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن حمله، دوباره به سمت خودرو شلیک کردند. مایا ۲۰ ساله و رینا دی ۱۵ ساله در دم کشته شدند و مادر آنها لیا ۴۸ ساله در وضعیت وخیم به سر می برد.

مایا و رینا دی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.