گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ایران و سوریه

یکشنبه 20 فروردین 1402 - 20:33
https://iswnews.com/?p=91929

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس جمهور ایران طی تماس تلفنی با همتای سوری خود ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای گفتگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در ۲۰ فروردین ماه طی تماس تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفتگو کرد.

رئیسی در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه نظام جهانی به نفع محور مقاومت و بر ضد نظام استکبار و رژیم صهیونیستی در حال تغییر است، افزود: جنایات رژیم صهیونیستی نشانه ضعف و استیصال این رژیم و گواه آینده روشن و امیدوارکننده برای جریان مقاومت است.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه، تنها راه مبارزه با تروریسم را حمایت از حاکمیت ملی سوریه دانست.

بشار اسد نیز در این گفتگوی تلفنی، با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان با اشاره به چهار دهه مقاومت ایران و سوریه در برابر دشمنان مشترک تصریح کرد: امروز نشانه‌های فروپاشی در جامعه صهیونیستی آشکار شده که این نتیجه مقاومت و به ویژه ایستادگی ملت فلسطین است.

این تماس تلفنی، ساعاتی پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی سوریه صورت گرفت. مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران طی دفعات متعدد، حملات تجاوزگرانه اسرائیل به خاک سوریه را محکوم کرده و خواستار واکنش فوری، جدی و موثر جامعه جهانی و شورای امنیت نسبت به این تجاوزات شدند.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی اسرائیل به جنوب سوریه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.