به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک روزنامه آمریکایی ادعا کرده است نیروهای مسلح ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به دمشق که منجر به شهادت دو تن از مستشاران سپاه پاسداران شد، قصد دارند کشتی‌های اسرائیلی را مورد هدف قرار دهند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ادعا کرده است که نیروهای مسلح ایران برای انتقام خون دو مستشار سپاه پاسداران که در حملات هوایی رژیم اسرائیل در سوریه جان باختند، آماده می‌شوند تا به کشتی‌های تجاری متعلق به اسرائیل حمله کنند.

بر اساس این گزارش که به نقل از دو مقام ارشد اطلاعاتی غربی ناشناس منتشر شده است، نیروی هوافضای سپاه در حال افزایش آمادگی برای حمله پهپادی به کشتی‌های اسرائیلی در خلیج فارس و دریای عرب می‌باشد.

طی ماه‌های اخیر، تقابل ایران و اسرائیل در زمینه‌های مختلف به ویژه عرصه دریایی، سایبری و امنیتی افزایش یافته است. در برخی از حوادث اخیر دریایی، حملاتی به طرفین منتسب شده است که تاکنون هیچگاه مقامات ارشد ایران و رژیم صهیونیستی به طور رسمی آن را برعهده نگرفتند. از آنجایی که حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی پس از هر کنش‌ صهیونیست‌ها در منطقه صورت گرفت، به نظر می‌رسد که این عملیات‌ها بخشی از واکنش جمهوری اسلامی ایران بوده و سیاست تهران در عرصه دریایی، پاسخ متقابل به حملات اسرائیل می‌باشد.

شایان ذکر است در ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز منابع عبری زبان ادعا کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یک فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، نفتکش کامپو اسکوئر (CampoSquare) با پرچم لیبریا و مالکیت صهیونیست‌ها را در دریای عرب مورد حمله قرار داده است. این کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی “زودیاک” تحت مالکیت “ایال عوفر” می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی سپاه به کشتی اسرائیلی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.