به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله مسلحین طالبان به محل استقرار نیروهای گروه جبهه آزادی در استان پروان، شش عضو این گروه و تعدادی از مسلحین طالبان کشته و زخمی شدند.

بر اثر حمله مسلحین طالبان در ۲۱ فروردین ماه، به محل استقرار اعضای گروه جبهه آزادی در شهرستان سالنگ واقع در استان پروان، شش نفر از اعضای جبهه آزادی از جمله اکمل امیر، مسئول نظامی و بصیر احمد اندرابی، جانشین فرمانده جبهه آزادی و تعدادی از مسلحین طالبان کشته و زخمی شدند.

طبق اظهارات منابع محلی، طالبان اطلاعات مورد نیاز درباره محل دقیق پایگاه مرکزی نیروهای جبهه آزادی در شهرستان سالنگ استان پروان را پس از بازداشت و شکنجه کردن یک عضو این جبهه به دست آورده و پس از آن، مسلحین لشکر ۳۱۳ مرکزی آفتاب طالبان به این موقعیت حمله کردند.

قابل ذکر است که مسلحین گروه جبهه آزادی به فرماندهی اکمل امیر تا ساعت ۲ بامداد ۲۲ فروردین ماه، در برابر حملات شدید مسلحین طالبان مقاومت کردند و پس از وارد کردن تلفات و خسارات زیاد به مسلحین طالبان و همچنین اتمام مهمات، کشته شدند.

منابع رسانه‌ای طالبان با انتشار تصاویری کشته شدن اکمل امیر، مسئول نظامی و بصیر احمد اندرابی، جانشین فرمانده جبهه آزادی را تأیید کرده‌اند اما جبهه آزادی با انتشار بیانیه‌ای خبر کشته شدن مسئول نظامی این جبهه را تکذیب کرده و گفته است که اکمل امیر، در درگیری با مسلحین طالبان زخمی شده و در حال حاضر به جای امنی منتقل شده است.

اکمل امیر و بصیر احمد اندرابی از نیروهای ویژه ارتش افغانستان در حکومت پیشین بودند که به مدت ده سال همراه با نیروهای آمریکا و ناتو در استان‌های هلمند، قندهار، ارزگان، زابل و قندوز علیه طالبان جنگیدند. آنها پس از سقوط حکومت افغانستان در ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ه.ش به استان پنجشیر رفته و تحت عنوان گروه جبهه آزادی فعالیت خود را ادامه دادند. گروه جبهه آزادی از مجموعه‌های ضد طالبانی در افغانستان است که در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ توسط ژنرال یاسین ضیاء، رئیس ستاد ارتش در حکومت پیشین تشکیل شد. این گروه در استان‌های تخار، قندوز، بدخشان، پروان و بغلان و با هدف مبارزه مسلحانه‌ علیه طالبان فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: گروه‌های ضد طالبان در افغانستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید جمعه, ۲۵ فروردین, ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰

    الحمدلله.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.