جبهه آزادی کشته شدن اکمل امیر را تایید کرد

دوشنبه 28 فروردین 1402 - 16:45
https://iswnews.com/?p=92397

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه جبهه آزادی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن اکمل امیر، مسئول نظامی این جبهه در درگیری با مسلحین طالبان در شهرستان سالنگ واقع در استان پروان را تایید کرد.

گروه جبهه آزادی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در ۲۷ فروردین ماه، کشته شدن اکمل امیر، مسئول نظامی این جبهه در درگیری با مسلحین طالبان در شهرستان سالنگ واقع در استان پروان را پس از هفت روز، تایید کرد.

طبق اظهارات منابع محلی، طالبان از تحویل جسد اکمل امیر به خانواده‌اش امتناع می‌کند و همچنین تهدید کرده است که کسانی که برای وی مراسم نماز میت و فاتحه خوانی برگزار کنند را به شدت مجازات خواهند کرد. طالبان همچنین برای جلوگیری از تجمعات اعتراضی، بیش از صد نفر غیرنظامی از جمله بستگان، دوستان و طرفداران اکمل امیر را بازداشت کرده‌اند.

اکمل امیر، از اعضای نیروی ویژه ارتش افغانستان در حکومت پیشین است که پس از سقوط حکومت اشرف غنی، تحت عنوان گروه جبهه آزادی افغانستان علیه طالبان جنگید و در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ه.ش در درگیری شهرستان سالنگ واقع در استان پروان به همراه هفت عضو دیگر گروه جبهه آزادی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: حمله طالبان به مقر گروه جبهه آزادی در پروان؛ جانشین فرمانده جبهه آزادی کشته شد

جسد اکمل امیر، با حضور اعضای خانواده اش، در خانه پدری وی در روستای سربند عُلیا واقع در شهرستان حصه اول استان کاپیسا به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است که طالبان به خانواده اکمل امیر، اجازه نداده‌اند که جسد او را در قبرستان عمومی به خاک بسپارند. همچنین از ادای نماز میت و فاتحه خوانی برای اکمل امیر جلوگیری شده و جمعیتی که از استان های کابل، پروان، پنجشیر و کاپیسا برای دفن وی در روستای سربند عُلیا گرد آمده بودند، با شلیک تیر هوایی متفرق شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.