سپهبد قهار روسیه فرمانده صلحبانان قره باغ می‌شود

پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 00:31
https://iswnews.com/?p=92881

آذربایجان و ارمنستان مدتهاست تلاش می‌کنند تا نیروهای صلحبان فدراسیون روسیه را با نقض آتش بس، انسداد کریدور لاچن و محاصره ارامنه قره باغ کوهستانی تحت فشار قرار دهند. دولت روسیه نیز تصمیم گرفته است تا یک فرمانده دیگر را به قره باغ ارسال و وضعیت را ساماندهی کند.

روزنامه هراپارک ارمنستان، ارگان رسانه ای اپوزیسیون یک خبر شوک آور را برای آذربایجان منتشر کرده است. بنابر ادعای این روزنامه دولت روسیه تصمیم گرفته تا سرلشگر آندری ولکوف فرمانده نیروهای صلحبان مستقر در قره باغ را تغییر دهد و او را به مسکو فرا بخواند. فرمانده جدید درجه سپهبدی دارد، در جنگهای روسیه شرکت کرده و یک نظامی ماهر است. وی در وزارت دفاع روسیه به عنوان یک فرد لایق شناخته می‌شود. او از افراد مورد اعتماد سرگئی شوویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه محسوب می‌شود که سالهای زیادی با شوویگو همکاری می‌کند. او برای ساماندهی وضعیت می‌آید و ولکوف آماده می‌شود تا برود و فرمانده جدید روزهای آینده به قره باغ (کوهستانی) می‌آید.

همین خبر به نقل از روزنامه ارمنستانی در سایت اسپوتنیک، ارگان رسانه ای وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز منتشر شده است.

آندری ولکوف فرمانده سابق نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ

فرمانده جدید صلحبانان قره باغ

این نظامی ماهر سپهبد الکساندر لنتسف مشاور کنونی وزیر دفاع روسیه است‌. الکساندر لنتسف سابقه خدمت و فرماندهی در جنگ افغانستان (ارتش شوروی)، چچن، بوسنی و سوریه را در کارنامه خود دارد.
سپهبد لنتسف از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ معاون فرمانده نیروی هوایی، از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ معاون فرمانده نیروی زمینی و از ۲۰۲۰ تاکنون مشاور سرگئی شوویگو است.

الکساندر لنتسف فرمانده جدید نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ

گمانه هایی برای چهارمین فرمانده

سپهبد لنتسف چهارمین فرمانده نیروهای صلحبان در قره باغ از سال ۲۰۲۰ تاکنون است. پیش از وی سه سرلشگر به نام‌های رستم مراد اف، گنادی آناشکین و آندری ولکوف معاون سابق مراد اف در اجرای ماموریت خود در منطقه قره باغ کوهستانی آنچنان که انتظار میرفت موفق نبوده اند.
روس‌ها با این فرمانده قهار می‌خواهند تا همه طرفها را به اجرای مفاد بیانیه سه جانبه نهم نوامبر ۲۰۲۰ مسکو متعهد کنند و نفوذ از دست رفته روسها پس از انسداد کریدور لاچن را بازگردانند.

چالش‌های دوران ولکوف

دوره فرماندهی سرلشگر آندری ولکوف دوره ای پر تنش بوده است. وی نتوانسته مانع نقض آتش بس و پیشروی های ارتش آذربایجان در شرق، غرب و جنوب غربی خطوط تماس منطقه تحت ماموریت خود شود.
چالش اصلی دوره وی تجمع فعالان محیط زیستی علی اف و انسداد کریدور لاچن در شوشا، پیشروی ارتش آذربایجان و انسداد جاده های مسیرهای جایگزین به بهانه قاچاق سلاح و  ساخت یک پست بازرسی در مرز با ارمنستان در ابتدای کریدور لاچن است.
این موارد ماموریت نیروهای صلحبان روسیه را با مشکل روبرو کرده و آنها از سوی ارامنه قره باغ کوهستانی، ارمنستان و آذربایجان به کوتاهی در انجام وظیفه متهم شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.