یورش سنگین الشباب المجاهدین به نیروهای ویژه تحت آموزش آمریکا

پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 15:51
https://iswnews.com/?p=92901

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر گروه الشباب المجاهدین سومالی با یورش به پایگاه نظامی نیروهای ویژه تحت آموزش افسران آمریکایی و نیروهای دولتی در منطقه بدبد در ولایت جلجدود در مرکز سومالی بیش از ۵۰ تن از آن‌ها را به قتل رساندند.

عناصر تروریست گروه الشباب المجاهدین سومالی در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه، با یورش به پایگاه نظامی نیروهای ویژه تحت آموزش افسران آمریکایی و نیروهای دولتی در منطقه بدبد در ولایت جلجدود واقع در مرکز سومالی بیش از ۵۰ تن از آنها را به قتل رساندند. بنا بر گزارش خبرگزاری شهاده وابسته به الشباب المجاهدین، عملیات روز چهارشنبه عوامل این گروه با انفجار یک خودروی انتحاری آغاز شد و با تسلط کامل بر پایگاه بدبد پایان یافت. گفتنی است که مؤسسه الکتائب بازوی رسانه‌ای الشباب المجاهدین یک فیلم ۶ دقیقه‌ای را از این عملیات منتشر کرده است.

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای الشباب المجاهدین طی بیانیه‌ای از ترور فرمانده عملیات نیروهای ویژه آموزش دیده توسط آمریکایی ها موسوم به دناب، در موگادیشو پایتخت سومالی خبر داد. این افسر بلندپایه عبدالعزیز محمد محمود نام دارد و ضمن فرماندهی عملیات دناب، منصب معاونت فرماندهی عملیات وزارت دفاع دولت سومالی را نیز بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که مؤسسه الکتائب بازوی رسانه‌ای الشباب المجاهدین در ایام عید فطر با استفاده از ویدیوهای آرشیوی منتشر شده توسط رسانه‌های آمریکایی و سومالی و ویدیوهای گرفته شده توسط دوربین الکتائب، فیلمی یک ساعته درباره نیروهای دناب و ارتباط این نیروها با افسران آمریکایی و حمایت‌های آموزشی و لجستیکی آمریکایی‌ها از آنها را پخش کرده و در ادامه تصاویر کشتار بیش از ۱۵۰ تن از این نیروها را توسط شباب المجاهدین در جلعد واقع در ولایت جلجدود در مرکز سومالی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ منتشر نمود. این فیلم به سه زبان انگلیسی، سومالیایی و سواحیلی منتشر شد.

الکتائب چند روز پیش نیز فیلمی سه دقیقه‌ای از کمین الشباب المجاهدین در روز ۱۷ فروردین ماه علیه نیروهای ارتش اوگاندا که در قالب نیروهای ماموریت اتحادیه آفریقا در سومالی (امیصوم – AMISOM) فعالیت می‌کنند، در حومه شهر جنالی در ولایت شبیلی سفلی در جنوب سومالی به نمایش گذاشت. در این کمین ۹ تن از نیروهای ارتش اوگاندا کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. این ویدئو در حالی انتشار یافت که برخی مسئولان آفریقایی به طور رسمی از کشته و زخمی شدن نزدیک به ۱۰ هزار تن از نیروهای آفریقایی در جنگ با شباب المجاهدین سومالی خبر می‌دهند. الکتائب همچنین فیلمی از فضای عید فطر در مناطق تحت سیطره الشباب المجاهدین منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: شناخت جریان‌های درگیر در سومالی (نقشه)

فیلم یورش عناصر الشباب المجاهدین به نیروهای آموزش دیده توسط افسران آمریکایی در بدبد
بخش‌هایی از فیلم “galad the massacre of the us-trained danab forces” که کشتار نیروهای دناب در جلعد در ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد
فیلم کمین عناصر شباب المجاهدین علیه نیروهای ارتش اوگاندا در جنوب سومالی
پوستر فیلم سه زبانه “جلعد”
تصویر فرمانده عملیات دناب که توسط جوخه های ترور شباب المجاهدین در موگادیشو ترور شد
فیلم الکتائب از فضای عید فطر در مناطق تحت سیطره شباب المجاهدین
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.