انگلیس مدعی حمله به یک کشتی در سواحل شرقی یمن شد

شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 00:21
https://iswnews.com/?p=92999

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی حمله چند قایق مسلح به یک کشتی در نزدیکی سواحل بندر نشطون در شرق یمن شد.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (جمعه) مدعی حمله سه قایق حامل سه یا چهار سرنشین مسلح به یک کشتی در سواحل جنوبی شهر ساحلی نشطون واقع در استان المهره شد. لازم به ذکر است که این منطقه تحت کنترل دولت مستعفی یمن قرار دارد و گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره شکل گیری حمله از سوی انصارالله صحت ندارد.

این نهاد انگلیسی اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نکرده است و از کشتی های تجاری و شناورهای فعال در این منطقه خواسته است تا مسائل امنیتی و احتیاطی را رعایت کنند.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس یک نهاد نظامی است که توسط ارتش این کشور برای هماهنگی و تبادل اطلاعات در دریای عرب ایجاد شده است. این نهاد علاوه بر این، اخبار مربوط به دزدی‌های دریایی را اطلاع رسانی می‌کند.

سواحل یمن در جریان هشت سال جنگ افروزی ائتلاف سعودی تحت محاصره کامل قرار داشته است. ضربات سخت انصارالله به ناوگان این ائتلاف در دریای سرخ منجر به استقرار یک ائتلاف بین المللی دیگر تحت عنوان “نیروهای ۱۵۳” در این مناطق شد. ائتلاف مذکور با انتشار اخبار غیررسمی و بعضا جعلی درباره ارسال تسلیحات ایرانی به یمن و قاچاق مواد مخدر و… در تلاش است تا حضور خود در دریاهای عرب، عمان و سرخ را توجیه کند.

بیشتر بخوانید:
نقش انگلیس در جنگ یمن؛ از فروش تسلیحات به عربستان تا حمایت از افزایش نرخ گمرک در یمن
ارتش انگلیس مدعی توقیف محموله تسلیحاتی ایران به یمن شد

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس شنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲

    تنها راهی که میشه حضور این ائتلاف رو براشون گرون تموم کرد این هست که ناوگان اونها رو مورد حمله قرار بدی

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.