به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک روزنامه سوری ادعا کرده است که رئیس جمهور ایران با هدف دیدار و گفتگو با همتای سوری خود و همچنین امضای چند توافق اقتصادی، طی هفته آینده عازم سوریه خواهد شد.

روزنامه سوری “الوطن” در ۸ اردیبهشت ماه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه آینده به دمشق سفر خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: رئیس‌جمهور ایران در سفری دو روزه به دمشق با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار و گفتگوهایی در خصوص تقویت همکاری راهبردی دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی خواهد داشت. در این دیدار، تعداد توافق و یادداشت همکاری در زمینه اقتصادی به امضای طرفین خواهد رسید.

در همین رابطه، روزنامه لبنانی “الاخبار” نیز ادعا کرد که موضوع مقاومت در کنار مسائل اقتصادی از جمله موضوعاتی خواهد بود که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است با گذشت ساعاتی پس از انتشار این اخبار توسط رسانه‌های منطقه‌ای، تا این لحظه مقامات رسمی ایران و سوریه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند. در صورت صحت خبر سفر رئیس جمهور ایران به سوریه در هفته آینده، این اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به سوریه از سال ۲۰۱۰ میلادی تا کنون به شمار می‌رود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.