ترور فرمانده القاعده در ادلب توسط آمریکا

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 17:54
https://iswnews.com/?p=93351

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یکی از فرماندهان ارشد القاعده در حمله پهپادی آمریکا به حومه‌ی شمالی استان ادلب سوریه کشته شد.

یک فروند پهپاد ائتلاف آمریکایی در ۱۳ اردیبهشت ماه، منطقه‌ای در حومه‌ی شهرک قورقانیا واقع در شمال ادلب هدف حمله قرار داد که طی این حمله یکی از فرماندهان ارشد گروه القاعده کشته شد. طبق اعلام منابع محلی، این حمله توسط پهپاد MQ-9 آمریکایی انجام شد.

ساعاتی بعد از عملیات، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:” نیروهای آمریکایی در ساعت ۱۱:۴۲ به وقت محلی، طی عملیاتی در شمال غرب سوریه، یکی از فرماندهان القاعده را مورد هدف قرار دادند.”

بیانیه سنتکام

جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما منابع نزدیک به مسلحین اعلام کردند که در نتیجه حمله پهپادی آمریکا به اطراف شهر قورقانیا، یک غیرنظامی ۶۰ ساله به نام “لطفی حسن مسطو” کشته شد.

شایان ذکر است در ۱۴ فروردین ماه، پهپادهای ائتلاف آمریکایی در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، مزرعه‌ای را در روستای کفتین واقع در شمال ادلب هدف حمله قرار دادند که طی این حمله یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش کشته شد.

بیشتر بخوانید حمله پهپادی ائتلاف آمریکایی به ادلب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.