حمله پهپادهای ناشناس به کاخ کرملین در روسیه (ویدیو)

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 23:06
https://iswnews.com/?p=93383

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کاخ کرملین، اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در شهر مسکو، مورد حمله و اصابت دو فروند پهپاد انتحاری ناشناس قرار گرفت.

بنابر بیانیه‌ی کاخ ریاست جمهوری روسیه، حمله دو فروند پهپاد انتحاری مهاجم با اقدام به موقع سامانه‌های جنگ الکترونیکی روسیه ناکام ماند و طرح ترور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور خنثی شد.

این حمله شامگاه سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه انجام شد و هیچگونه تلفات و خساراتی به دنبال نداشت. همچنین بقایای این پهپادها در محوطه کاخ کرملین سقوط کرده است.

کرملین همچنین اعلام کرد:‌ “روسیه این حمله را یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده می‌داند. ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که اقدامی تلافی جویانه علیه تلاش‌های کیف در حمله به کرملین انجام دهیم.”

در پی این حمله، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اعلام کرد که از امروز چهارشنبه، استفاده از پهپادها در آسمان این شهر ممنوع می‌شود. موارد استثنا نیز با تصمیم گیری مقامات دولتی امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین عصر امروز اظهار داشته است که کیف هیچ حمله ای علیه محل اقامت پوتین و یا شهر مسکو انجام نداده است. اما مقامات و رسانه‌های روسی انگشت اتهام خود را به سمت اوکراین گرفته‌اند. برخی تحلیلگران نیز مدعی هستند که اینگونه حملات توسط آمریکا و یا ناتو و به منظور شعله ور کردن آتش درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین انجام می‌گیرد.
فرهان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز با عدم تایید ادعاها و اظهارات مقامات روسیه و اوکراین در مورد حمله پهپادی به کاخ کرملین، گفت این سازمان از طرفین می‌خواهد از هرگونه لفاظی و اقدامی که می تواند منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها شود، خودداری کنند.

اقدام به تهاجم علیه مهمترین اماکن دیپلماتیک یک کشور امری بی سابقه در تاریخچه جنگ های دهه اخیر است. با توجه به جدیت مقامات ارشد روسیه در پاسخگویی به حملات اوکراین به خاک این کشور انتظار می‌رود روسها در ساعات آتی حمله سنگینی به خاک اوکراین به ویژه شهر کیف انجام دهند.

ویدیو: لحظه ورود و انفجار پهپاد مهاجم به محوطه کاخ کرملین در مسکو
ویدیو: سوختن پهپاد مهاجم به محوطه کاخ کرملین در مسکو
ویدیو: لحظه ورود و انفجار پهپاد مهاجم به محوطه کاخ کرملین در مسکو
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس پنجشنبه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

    وقتی برای اولین بار تیتر خبر رو دیدم تو شبکه خبر شاخ دراوردم باورم نمیشدچه در جنگ جهانی چه در جنگ سرد فکر نکنم همچین اتفاقی افتاده باشه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.