حمله تروریستی به مدرسه شیعیان پاراچنار (تصاویر)

جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 17:38
https://iswnews.com/?p=93395

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس به مدرسه شیعیان در شهر پاراچنار واقع در شمال غربی پاکستان هشت معلم به شهادت رسیدند.

بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس در ۱۴ اردیبهشت ماه، به یکی از مدارس شیعیان به نام “ترى منگل” در شهر پاراچنار واقع در ناحیه کرم ایجنسی در ایالت خیبرپختونخوا، هشت معلم این مدرسه شهید شدند.

ثمینه الطاف، رئیس هیئت آموزش و پرورش ناحیه کرم ایجنسی گفته است، افراد مسلح ناشناس پس از ورود به مدرسه “ترى منگل” به اتاق معلمین رفته و هشت آموزگار این مدرسه را به شهادت رساندند اما به دلایل نامشخصی به دانش آموزان مدرسه آسیبی وارد نکرده و متوار شدند.

عارف علوی رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در پیام‌هایی جداگانه این جنایت را به شدت محکوم کرده و خواستار اقدام موثر نهادهای امنیتی برای شناسایی و بازداشت تروریست‌ها شدند.

شهر پاراچنار در ۲۰ کیلومتری مرزهای شرقی افغانستان و در ناحیه کُرَم ایجنسی در ایالت خیبرپختونخوا واقع شده و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت آن از شیعیان پاکستان هستند. با توجه به پیشینه‌ی حملات گروه های تکفیری‌ به شیعیان پاراچنار، احتمالا این حمله نیز از سوی گروه های تکفیری پاکستانی نظیر سپاه صحابه، جماعت الاحرار و یا داعش انجام شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ahmad جمعه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

    هنوز هم قران ها بر سر نیزه و پنبه ها در گوش است. خدایا تو اینا رو قبول داری واقعا برام مسئله است

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی