به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ویژه رژیم اسرائیل با یورش به شهر نابلس، سه تن از نیروهای مقاومت فلسطین را به شهادت رساندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ۱۴ اردیبهشت ماه با یورش به محله الیاسمینه در بخش قدیمی شهر نابلس واقع در کرانه باختری، یک منزل مسکونی را محاصره کردند که طی آن درگیری شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان اسرائیلی به وقوع پیوست.

بر اساس اعلام رسانه‌های عبری زبان، شماری از نیروهای ارتش اسرائیل با پوشیدن لباس زنانه، خود را به یک منزل در شهرک واقع در شمال نابلس در کرانه باختری رساندند و پس از محاصره یک منزل، لباس‌های تاکتیکی خود را عوض کردند. با تکمیل محاصره این منزل، بلافاصله سایر نیروهای نظامی خود را به محل درگیری رساندند. گفته می‌شود ۲۰۰ نیروی ارتش، اطلاعات و یگان‌های ویژه صهیونیست در این عملیات شرکت داشتند.

پس از درگیری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که پس از به دست آمدن اطلاعات دقیق، دو نیروی حماس به نام‌های “حسن قطنانی” و “معاذ المصری” که حدود یک ماه پیش با انجام عملیات در منطقه غور اردن که موجب کشته شدن سه شهرک‌نشین صهیونیست شده بودند، به شهادت رسانده‌ و فردی به نام “ابراهیم جبر” که به دو نیروی حماس برای مخفی شدن کمک کرده بود، نیز هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری؛ سه اسرائیلی کشته شدند

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که صهیونیست‌ها از ورود کادر پزشکی و آمبولانس‌ها به نابلس جلوگیری کردند. نظامیان اسرائیلی پس از انجام عملیات ترور، به تدریج از منطقه درگیری عقب‌نشینی کردند و فلسطینی‌ها نیز برای کمک به ساکنان محاصره شده منزل مذکور، خود را به محل رساندند و تنها توانستند پیکرهای بی‌جان آن‌ها را از زیر آوار بیرون آورند.

در همین رابطه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت حماس اعلام کرد که شهادت این مبارزان فلسطینی‌ از میان مردم ما و رهبران القسام، عزم مردم ما را برای ادامه مسیر جهاد بیشتر جزم می‌کند.

نفوذ نظامیان اسرائیلی با لباس‌های زنانه به نابلس
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.