سودانی‌ها برای آتش بس هفت روزه توافق کردند

یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 13:01
https://iswnews.com/?p=94734

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع برای برقراری یک آتش بس هفت روزه در این کشور به توافق رسیدند.

بر اساس بیانیه جدید آمریکا و عربستان سعودی، در ادامه گفتگوهای جاری در شهر جده، توافق جدید سودان با سازوکار نظارت بر آتش بس تا ۴۸ ساعت آینده به اجرا در خواهد آمد.

طبق این توافق ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به مدت هفت روز آتش بس اعلام خواهند کرد. طرفین سودانی همچنین بر بازگشایی مسیرهای کمک‌رسانی بشردوستانه، رعایت فاصله از بیمارستان‌ها، توقف بمباران جنگنده‌ها، حملات توپخانه‌ای و… متعهد شدند.

آتش بس سودانی‌ها در حالی اعلام می‌شود که تمامی تلاش‌های پیشین آمریکا و عربستان برای برقراری آتش بس بین طرفین درگیر در سودان ساعاتی پس از شروع به شکست منجر شده بود. این درگیری‌ها در حال حاضر در شهرهای خارطوم، الجنینه و نیالا همچنان ادامه دارد.

مذاکرات صلح سودان از ۱۶ فروردین ماه در شهر جده با حمایت آمریکا و عربستان سعودی آغاز شده است. این گفتگوها علیرغم اعلام بیانیه مشترک، در برقراری آتش بس فراگیر تاکنون موفق نبوده و موجب افزایش تلفات و آوارگی بیشتر غیرنظامیان شده است.

بیشتر بخوانید:
مذاکرات سودانی‌ها در جده به نتیجه رسید؛ توافق بدون آتش بس!
ویدیو: توافق آتش‌بس شکننده در سودان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.