تظاهرات شبانه ساکنان شمال سوریه علیه مسلحین تحریر الشام

چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 15:08
https://iswnews.com/?p=94993

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نارضایتی‌ ساکنان برخی مناطق تحت تسلط هیئت تحریر الشام به دلیل اقدامات خشن مأموران امنیتی این گروه علیه ساکنان این مناطق، در روزهای اخیر افزایش یافته است.

چند روزی است که مناطق مختلف تحت تسلط تحریر الشام از جمله کفرتخاریم، الباب، ادلب، بابکه، صوران، السحاره، اطمه، حریتان، اعزاز و به ویژه دیر حسان و مناطقی دیگر صحنه تظاهرات شبانه علیه مسلحین تحریر الشام می‌باشد.

اقدامات عناصر امنیتی تحریر الشام علیه ساکنان مناطق مختلف از جمله تدابیر شدید امنیتی، تعقیب مخالفان و ورود به منازل آنها و اشغال خانه‌ها به ویژه در دیر حسان، مردم این مناطق را به خشم آورده است.

برخی فعالان اجتماعی در این مناطق، تحریر الشام را منحرف از اهداف آنچه انقلاب سوریه قلمداد می‌کنند، می‌دانند و نسبت به دستگیری‌ و شکنجه‌ فعالان اجتماعی مناطق خود توسط عناصر امنیتی تحریر الشام اعتراض دارند.

برخی منابع خبری معترضان تعداد تظاهرات مناطق ناراضی را طی دو هفته از ۱۶ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه، ۲۱ تظاهرات و تعداد تظاهرکنندگان را ۱۵۴ نفر و تعداد بازداشت شدگان را ۵۲ نفر دانسته‌اند. در این آمار تعداد منازلی که از سوی عناصر امنیتی تحریر الشام مورد تعرض قرار گرفته‌اند نیز ۴۲ خانه تلقی شده است.

لازم به ذکر است که ساکنان و آوارگان مستقر در دیر حسان به عنوان هسته اصلی این اعتراضات در وضعیت بسیار بد زیست محیطی در کنار کوهی از زباله به سر می‌برند، در حالی که مسئولان وابسته به تحریرالشام اقدامات لازم را برای سامان دهی این مناطق به انجام نمی‌رسانند.

فیلم مصاحبه بلال عبدالکریم با یکی از فعالان اجتماعی در دیر حسان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم چهارشنبه, ۳ خرداد, ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

    خدا هیچکس رو مثل مردم حاضر در ادلب خوار و ذلیل نکنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.