وزارت دفاع روسیه: آخرین کشتی جنگی اوکراین را منهدم کردیم

چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 20:25
https://iswnews.com/?p=95469

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه عملیات اخیر نیروی هوافضای ارتش روسیه علیه اوکراین، آخرین کشتی جنگی ارتش اوکراین به نام یوری اولفیرنکو در سواحل بندر اودسا واقع در جنوب این کشور منهدم شد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، در پی عملیات ۲۹ می ۲۰۲۳ میلادی (۸ خرداد ماه)، به محل استقرار کشتی‌های جنگی ارتش اوکراین در اودسا، ناوچه «یوری اولفیرنکو» (Yuri Olefirenko) آخرین کشتی جنگی نیروی دریایی ارتش اوکراین منهدم شد.

بیشتر بخوانید: حمله گسترده ارتش روسیه به اوکراین؛ ارتش اوکراین مدعی انهدام ۶۷ فروند موشک و پهپاد شد! (ویدیو)

ناوچه سبک یوری اولفیرنکو در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط ارتش اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد و پس از فروپاشی این کشور، به تملک ارتش اوکراین درآمد.
طبق ادعای منابع روسی، این ناوچه در ابتدای جنگ در خلیج دنیپر-باگ فعالیت می‌کرد و راکت اندازهای گراد بر روی آن نصب شده بود. اما پس از پیشروی روسها در استان خرسون به سواحل بندر یوژنی و سپس به اودسا رفت. این ناوچه در این مناطق علیه کشتی های روسی فعالیت می‌رده و منجر به نقض توافق غلات می‌شده است.

ارتش روسیه از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون در راستای قطع ارتباطات دریایی ارتش اوکراین، بارها اقدام به حمله به ناوچه ها و تجهیزات نظامی نیروی دریایی این کشور کرد. این امر پس از ۱۵ ماه نبرد محقق شده و آخرین ناوچه اوکراین در حمله موشکی روسیه منهدم شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.