سفر وزیر خارجه سوریه به عراق

دوشنبه 15 خرداد 1402 - 01:07
https://iswnews.com/?p=95705

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر امور خارجه سوریه طی سفری رسمی به بغداد، با وزیر خارجه، رئیس شورای عالی قضایی و رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه در ۱۴ خرداد ماه با فواد حسین، همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد. طرفین پس از جلسه‌ای، در نشست مطبوعاتی مشترک در بغداد حاضر شدند.

وزیر خارجه عراق در این نشست گفت: هماهنگی و همکاری مشترکی با طرف سوری در زمینه مبارزه با تجار مواد مخدر در جریان است و امید می‌رود با کشورهای اطراف نیز در این زمینه همکاری صورت گیرد. موضع عراق در حمایت از مردم سوریه و همچنین در خصوص عمق روابط مشترک دو کشور ثابت است. گفت‌وگوهای مداومی در چارچوب گفت‌و‌گوهای پنج‌جانبه درباره اوضاع سوریه برگزار خواهد شد.

وی همچنین اشاره کرد: اوضاع انسانی در سوریه بسیار دشوار است و ما نیازمند تحرک منطقه‌ و جهان در این خصوص هستیم. در مرحله آینده ما برای کمک‌رسانی به سوریه اقدام خواهیم کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز بیان داشت: روابط ما با عراق در زمینه‌های مختلف راهبردی است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پیوند همکاری با این کشور را تقویت کنیم.

فیصل المقداد با بیان اینکه بغداد و دمشق در خصوص چالش‌های فعلی موضع یکپارچه‌ای دارند، بر مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن خطر مواد مخدر تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق نیز دیدار و گفتگو کرد. رشید در این جلسه، بر عمق روابط بین عراق و سوریه و لزوم تقویت آن در زمینه های مختلف و رایزنی و هماهنگی درخصوص مسائل دارای اهمیت مشترک در سطوح منطقه ای و بین‌المللی تاکید کرد. وی تصریح کرد که عراق تمام تلاش خود را برای مشارکت اخیر سوریه در نشست اتحادیه عرب کرد.

المقداد در دیدار با رئیس جمهور عراق، مواضع شرافتمندانه عراق در قبال سوریه و نقش دیپلماتیک آن برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را ستود.

وزیر خارجه سوریه در ادامه حضور خود در عراق، با فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و رایزنی کرد. دو طرف تکمیل رایزنی های انجام شده در سفر اخیر زیدان به سوریه را بررسی کردند. زیدان و المقداد بر عمق روابط بین عراق و سوریه و تقویت آن در زمینه های مختلف تاکید کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.