سد کاخوفکا در جنوب اوکراین منفجر شد (ویدیو)

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 11:36
https://iswnews.com/?p=95787

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی وقوع انفجار مهیبی سد کاخوفکا بر روی رود دنیپرو تخریب شده و در مناطق جنوبی استان خرسون سیل جاری شده است.

در پی وقوع انفجاری در سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی استان خرسون، مقامات محلی خواستار خروج غیرنظامیان و نیروهای روسی از این منطقه شده‌اند. ارتش اوکراین مدعی است که ارتش روسیه این سد را منفجر کرده است اما رسانه های روسی به نقل از منابع محلی مدعی شده‌اند که این سد بر اثر حمله اوکراین منفجر شده است.

سد کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ میلادی بر روی رودخانه دنیپرو برای تامین نیاز نیروگاه برق آبی کاخوفکا و همچنین تامین آب شبه جزیره کریمه و نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ساخته شد. این سد دارای یک مخزن به اندازه ۱۸ کیلومتر مکعب و ارتفاع ۳۰ متر و ۳۲۰۰ متر طول است.

با توجه به استقرار خط دفاعی نیروهای روسی در شرق رود دنیپرو و ممانعت این رود از انتقال حملات اوکراین به شرق دنیپرو، احتمال می رود که ارتش اوکراین با راه اندازی جریان آب به این سمت قصد تخریب خط دفاعی آنها را داشته است. علاوه بر این با پایین آمدن سطح آب در این رودخانه، عبور قایق های اوکراینی نیز آسانتر خواهد شد.

مشاهده در نقشه آنلاین

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو (۱): وضعیت سد کاخوفکا پس از تخریب
ویدیو (۲): وضعیت سد کاخوفکا پس از تخریب
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.