به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه در جریان ضدحمله نیروهای اوکراینی در جبهه زاپروژیا دهها دستگاه از خودروهای زرهی و تانک های لئوپارد اهدایی از طرف کشورهای غربی را منهدم کردند.

رسانه‌های روسی در ۱۸ خرداد ماه، به نقل از فرماندهان ارتش روسیه در محور زاپروژیا، آغاز حمله گسترده ارتش اوکراین در این محور را اعلام کردند. نیروهای اوکراینی در جریان درگیری‌های منطقه اوریخیف، برای اولین بار از تانک های لئوپارد ۲A4 (ساخت آلمان) استفاده کردند. ارتش اوکراین برای آغاز حمله گسترده خود در محور زاپروژیا همچنین از خودروی زرهی برادلی (ساخت آمریکا)، امرپ و تانک T-72 و دیگر تجهیزات ارسالی آمریکا و کشورهای اروپایی استفاده کردند.

روسها با انتشار مستندات تصاویری متعدد مدعی انهدام دستکم پنج عراده تانک لئوپارد ۲، شش دستگاه خودروی زرهی برادلی، یک مین روب، دو دستگاه خودروی زرهی هلندی و فرانسوی و چند کامیون دیگر در این درگیری شدند. طبق ویدیوهای منتشر شده، انهدام تجهیزات نیروهای اوکراینی توسط بالگرد کاموف ۵۲، پهپاد انتحاری لانست-۳، حملات توپخانه‌ای با پشتیبانی پهپادهای شناسایی و همچنین موشک هدایت شونده ضد زره انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید:
دانش نظامی: تانک لئوپارد ۲
آیا بسته کمکی آلمان به اوکراین مسیر جنگ را تغییر خواهد داد؟

تصاویری از انهدام تانک ها و خودروهای زرهی اوکراین توسط روسیه
هدف قرار گرفتن تانک لئوپارد ۲ توسط پهپاد لانست روسیه

گفتنی است طرح کشورهای غربی بر این اساس بود که ارتش اوکراین با در اختیار داشتن حداقل ۳۰۰ عراده تانک می‌تواند برتری روسیه در نبردهای زمینی را به چالش بکشد و با انجام چندین ضدحمله اراضی شرقی و جنوبی اوکراین را از کنترل روسها خارج کند اما ارسال این مقدار تانک و زرهی در شرایط فعلی میسر نشد و کمتر از ۵۰ عراده تانک لئوپارد توسط کشورهای آلمان، کانادا، لهستان، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی به اوکراین ارسال شد.

حمله بالگرد کاموف ۵۲ ارتش روسیه به تانک لئوپارد ۲ و خودروی زرهی برادلی ارتش اوکراین

در حال حاضر ارتش روسیه موفق به دفع ضدحمله سنگین ارتش اوکراین در منطقه اوریخیف شده و اوکراینی‌ها را به طور موقت از حرکت به سمت هدف اصلی عملیات جنوب اوکراین یعنی شهر ملیتوپل، منصرف کرده است. انهدام تجهیزات اهدایی جدید غربی‌ها به اوکراین در این درگیری، ضربه سنگینی بر پیکره تبلیغات چند ماهه اخیر غرب وارد کرد. رسانه‌های غربی از ماه ها قبل ادعا می‌کردند که تانک‌های آلمانی و خودروهای زرهی جدیدی که برای ارتش اوکراین ارسال شده است موازنه جنگ اوکراین را به سمت آنها تغییر خواهد داد! اما تسلط ارتش روسیه بر جبهات جنوب و تجهیزات بی شمار آنها همچنان برتری آنها در نبردهای اوکراین را حفظ کرده است.

مشاهده نقشه آنلاین

محورهای درگیری ارتش روسیه و ارتش اوکراین در جبهه زاپروژیا
لحظاتی از درگیری روسها و نیروهای اوکراینی در منطقه اوریخیف و تخلیه و رهاسازی خودروهای زرهی برادلی و تانک لئوپارد توسط اوکراینی ها.
لحظه اصابت پهپاد انتحاری لانست ارتش روسیه به تانک لئوپارد ارتش اوکراین
انهدام تجهیزات ارتش اوکراین و رهاسازی چند عراده تانک و خودروی زرهی در جبهه زاپروژیا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدرضا شنبه, ۲۰ خرداد, ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

    یک چیزی که برخی دوستان می‌پرسند اینکه چرا جنگ اوکراین را پوشش می‌دهید اونجا جهان اسلام نیست.
    به چند دلیل هست.
    ۱.جهان اسلام دربردارنده هم پیمانان مسلمانان (اهل کتاب و کسانی که اهل کتاب نیستند.) هم می‌شود این هم پیمانان همانطور در قرآن گفته شده میتوانند بی دین درستکار و یا هندو و کنفسیوسی و شمن و ماسایی و سرخپوست و یا مسیحی و یهودی باشند.
    ۲.اگر یک مسلمان بدکردار و یک بی دین درستکار داشته باشید با کدام دوست میشوید.
    ۳.جنگ در آخرالزمان و پایان دوران برای هستی شناسی و پاکی هست و دایره ای فراتر از ادیان هست و نوعی رسیدن به خودشناسی و خدا است.
    ۴.چیزی که شاید کسی بهش پی نبرده مسئله کودتای شاهزاده هاینریش در آلمان بود که یک نفر روسی هم در آن بازداشت شد.در خود آلمان به سردمداران خودشون به تردید می‌نگرند و شاهزاده هاینریش با گردآوری نیروهای ویژه ارتش آلمان که پایبند به آلمان بودند تلاش در نابودی زیرساخت‌های ناتو و فراماسونری در آلمان داشت.همچنین از روسیه و ولادیمیر پوتین پشتیبانی می‌کرد.و آزمایش‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین بر روی کودکان رو آشکار کرد.شاید در نگاه یکم آقای پوتین دشمن فاشیزم با آقای هاینریش که یک میهن پرست هست جور نباشند اما خطراتی که در دوره آدولف هیتلر جهان را دربرگرفته بود امروزه بیشتر شده حق خواهی و دادخواهی انسان های پاک رو از هر فرهنگی آگاه و هم‌پیمان کرده.

    پاسخ
  2. فرزند ایران شنبه, ۲۰ خرداد, ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

    این همه گفتن ضد حمله، ضدحمله.همش همین بود؟؟!!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.