به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یکی از نیروهای مرزبانی ارمنستان و یک مرزبان جمهوری آذربایجان روز گذشته بر اثر تبادل آتش در ورودی منطقه مورد مناقشه قره باغ زخمی شدند.

سرویس امنیت ملی ارمنستان در ۲۵ خرداد ماه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از مرزبانان آذربایجانی تلاش کردند از پلی بر فراز رودخانه “هاکاری” که مرز بین‌المللی شناخته شده بین دو کشور است، عبور کنند و پرچمی را در خاک ارمنستان به اهتزاز درآورند. ایروان گفت این تلاش خنثی شد.

این پل در ابتدای کریدور لاچین قرار دارد، آخرین مسیری که ارمنستان را به منطقه قره‌باغ کوهستانی که اغلب ساکنان آن ارمنی هستند، متصل می‌کند. این مسیر استراتژیک توسط صلحبانان روسی کنترل می‌شود.

فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که مرزبانان باکو هنگام تلاش برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری آذربایجان هدف تیراندازی قرار می‌گیرند. مرزبانان آذربایجان را تعدادی از صلحبانان روسی همراهی می‌کردند.

پس از تیراندازی نیروهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان کریدور لاچین را مسدود و از خروج و ورود ارامنه به قره باغ جلوگیری کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از سرویس مرزی جمهوری آذربایجان گزارش داد یکی از نظامیان باکو در این حادثه زخمی شده و تحت درمان قرار دارد. همچنین رسانه‌های روسی به نقل از سرویس مرزی ارمنستان گزارش دادند که یکی از نیروهای مرزبانی ارمنستان نیز در پی گلوله باران روستایی در اطراف پل توسط نظامیان جمهوری آذربایجان، زخمی شده است.

ویدیوی تبادل آتش میان نیروهای مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از جنگ ناگورنو-قره باغ در سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد. استقرار نیروهای حافظ صلح روسی به جلوگیری از افزایش درگیری‌ها کمک کرد؛ با این حال، دو کشور هنوز به یک راه حل برای پایان درگیری‌ها دست پیدا نکرده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.