استقرار جنگنده‌های اف۲۲ آمریکایی در غرب آسیا

پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 19:02
https://iswnews.com/?p=96450

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا از استقرار جنگنده‌های اف۲۲ رپتور این کشور در منطقه مسئولیت فرماندهی سنتکام به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.

ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در ۲۴ خرداد ماه طی بیانیه‌ای ضمن مطرح کردن موضوع پرواز ناامن جنگنده‌های روسیه در غرب آسیا، از استقرار جنگنده‌های پیشرفته اف۲۲ رپتور در منطقه خبر داد.

در بیانیه سنتکام آمده است: نیروی هوایی ارتش آمریکا این جنگنده‌ها را در منطقه مسئولیت خود در چارچوب حمایت از قدرت این کشور بعد از رفتار ناایمن و غیر حرفه‌ای جنگنده‌های روسیه در منطقه مستقر کرده است.

در همین رابطه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام نیز بیان داشت: رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای نیروی هوایی روسه آن چیزی نیست که ما از یک نیروی هوایی حرفه‌ای انتظار داریم. نقض منظم توافقات خطر اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهد.

سنتکام به مکان دقیق استقرار این جنگنده‌ها اشاره‌ای نکرده است اما به طور معمول آمریکا جنگنده‌های اف-۲۲ خود را در امارات مستقر می‌کند. همچنین برخی از منابع منطقه‌ای، مدعی شدند که این جنگنده‌ها در سوریه مستقر شده‌اند اما تاکنون اسناد و اطلاعات قابل استنادی در این رابطه منتشر نشده است.

شایان ذکر است الکسوس گرینکویچ، از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا مدتی قبل فاش کرده بود که هواگردهای روسیه برای جمع آوری اطلاعات بر فراز پایگاه های آمریکایی پرواز میکنند و تعقیب و تقابل روسیه با جنگنده‌های آمریکا در حریم هوایی سوریه افزایش پیدا کرده است. آمریکایی‌ها بیم آن دارند که روس‌ها اطلاعات جمع آوری شده از مقرها و پایگاه‌های آمریکایی را در اختیار ایرانی‌ها و دشمنان آمریکا در منطقه قرار دهند.

بیانیه سنتکام
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.