به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رهبران نظامی و امنیتی شورای انتقالی جنوب در جریان نشستی برای بررسی تحولات یمن، انحلال شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی را اعلام کرده و بر آمادگی خود برای سرنگونی دولت مستعفی تاکید کردند.

اعضای ارشد نظامی و امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن امروز ۲۵ خرداد ماه، نشست مهمی را به ریاست احمد سعید بن بریک معاون رئیس شورای انتقالی جنوب در مقر این شورا در شهر عدن برگزار کردند. اعضای شورای انتقالی جنوب در این نشست ضمن بررسی تحولات اخیر یمن، درباره تشدید بحران در عدن گفتگو کردند.

بن بریک در این نشست گفت که روند سیاسی دچار تزلزل شده است و هیچ چشم اندازی برای ادامه مسخره بازی در عدن وجود ندارد. وی با صراحت اعلام کرد که شورای انتقالی جنوب برای خروج از شورای ریاست جمهوری و دولت معین عبدالملک تمام تلاش خود را انجام خواهد داد. بن بریک افزود، شورای ریاست جمهوری و دولت معین با ناتوانی در بهبود اوضاع معیشتی در معرض فروپاشی قرار گرفته است.

معاون رئیس شورای انتقالی جنوب در پایان اظهارات خود تاکید کرد که جنوبی‌ها برای موجودیت خود نبرد سختی را راه خواهند انداخت و به هر قیمتی از آن عقب نشینی نخواهند کرد.

شورای انتقالی جنوب در این نشست از تمامی واحدهای نظامی و امنیتی خود خواست تا هوشیاری و آمادگی کامل خود را برای مقابله با برنامه‌های احتمالی دولت مستعفی حفظ کنند.

در پاسخ به این تهدید جنوبی‌ها، سپهبد صغیر بن عزیز فرمانده کل نیروهای مسلح دولت مستعفی، به پایگاه الرویک در شمال مارب رفته و از تیپ دوم گارد ریاست جمهوری بازدید کرد. وی در این مراسم بر حمایت شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن تاکید کرد.

اظهار وجود شورای انتقالی جنوب در حالی است که تحولات مناطق اشغالی یمن به ویژه شهر عدن، در آستانه یک خیزش مردمی علیه دولت معین عبدالملک و شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن است. درآمدهای اقتصادی دولت مستعفی به دلیل ممانعت انصارالله از صادرات غیرقانونی نفت و گاز به شدت کاهش یافته و حمایت های مالی ائتلاف سعودی نیز صرف رقابت های نظامی جناح های مختلف می‌شود و عوایدی بر مردم این مناطق ندارد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت جبهات یمن؛ شناخت کلی طرف‌های درگیر در جنگ یمن + نقشه میدانی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.