تحولات عراق، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

دوشنبه 29 خرداد 1402 - 17:03
https://iswnews.com/?p=96682

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در جریان عملیات بازرسی و بازگشایی مسیرها در منطقه الصینیه در شهر بیجی واقع در استان صلاح الدین، یک بمب در مسیر عبور نیروهای ارتش منفجر شد که طی این حادثه یک نظامی عراقی شهید و یک نفر دیگر مجروح شد.

۱- بغداد:
در ۲۷ خرداد ماه، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق، از حمله هوایی جنگنده های اف ۱۶ به عناصر تروریستی در شمال بغداد خبر داد. در این عملیات، شماری از تروریست‌های داعش کشته و مخفیگاه‌های آنها منهدم شد.

۲- الانبار:
در ۲۸ خرداد ماه، قاسم مصلح، فرمانده ستاد عملیات حشد الشعبی در الانبار از آغاز عملیات دیگری در شش محور در مناطق غرب استان الانبار خبر داد. بر اساس اظهارات وی، این عملیات از شمالی‌ترین نقطه استان نینوا (نزدیکی مرز ترکیه) تا جنوب استان الانبار (مرز اردن و عربستان سعودی) اجرا می‌شود.

۳- نینوا:
در ۲۸ خرداد ماه، فرماندهی ستاد عملیات حشد الشعبی در نینوا اعلام کرد: تمامی یگان‌های این سازمان از اداره اطلاعات و شناسایی تا تیپ‌های عملیاتی در این عملیات مشارکت دارند. چهار تیپ ۲۱، ۲۵، ۴۴ و ۶۰ با پشتیبانی نیروهای ارتش در چهار محور مختلف تلاش دارند مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش در دل بیابان‌ها و در داخل روستاها را شناسایی و منهدم کنند.

بیشتر بخوانید: عملیات گسترده حشد الشعبی در استان‌های نینوا و الانبار (تصویر)

۴- صلاح الدین:
در ۲۸ خرداد ماه، در جریان عملیات بازرسی و بازگشایی مسیرها در منطقه الصینیه در شهر بیجی، یک بمب در مسیر عبور نیروهای ارتش منفجر شد که طی این حادثه یک نظامی عراقی شهید و یک نفر دیگر مجروح شد.

۵- کرکوک:
در ۲۶ خرداد ماه، اداره اطلاعات و امنیت عراق از دستگیری دو تن از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش در استان کرکوک خبر داد.

۶- در ۲۰ خرداد ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با حضور در مقر سازمان حشد الشعبی، جلسه‌ای با حضور فرماندهان، معاونت‌ها و نیروهای این سازمان تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: نخست وزیر عراق: حشد الشعبی یکی از ارکان اصلی تشکیلات امنیتی و نظامی عراق است

۷- در ۲۱ خرداد ماه، وزارت دفاع ترکیه به کشته شدن دو تن از نظامیان این کشور به نام‌های “هلیل شاهین” و “جم احمد کایا” در جریان عملیات “قفل پنجه” در مناطق شمالی عراق اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید: کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق

۸- در ۲۴ خرداد ماه، سازمان حشد الشعبی عراق با انتشار ویدیویی از حضور پهپاد “M6” در یک رزمایش نظامی خبر داد. گفته می‌شود این پهپاد نسخه صادراتی پهپاد مهاجر۶ ایران می‌باشد اما تغییراتی توسط نیروهای متخصص سازمان حشد الشعبی عراق بر روی این پهپاد ایرانی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: به‌کارگیری نسخه صادراتی پهپاد مهاجر۶ ایران توسط حشد الشعبی (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.