حمله مهاجرین پاکستانی به روستاهای شمال افغانستان (ویدیو)

سه شنبه 30 خرداد 1402 - 23:58
https://iswnews.com/?p=96815

صدها نفر از مهاجرین پاکستانی به روستای نوآباد واقع در شهرستان خواجه بهاءالدین در استان تخار حمله کرده و برای غصب خانه ها و زمین های این روستا با اهالی آن درگیر شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در راستای طرح انتقال مهاجرین پاکستانی به شمال افغانستان، صدها نفر از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در ۳۰ خرداد ماه، به روستای نوآباد واقع در شهرستان خواجه بهاءالدین در استان تخار حمله کردند. مهاجرین پاکستانی یا کوچی ها، پس از درگیری با ساکنان این روستا، برخی از خانه ها و زمین های روستائیان را غصب کرده و بسیاری از آنها را آواره کردند.

اهالی روستای نوآباد همگی از قوم ازبک هستند و در ویدیوها و مصاحبه های خود با رسانه های محلی از سیاست حکومت طالبان در انتقال کوچی ها به مناطق شمالی افغانستان انتقاد و از این گروه ابراز انزجار نمودند.

غصب خانه و زمین های اهالی بومی مناطق شمالی افغانستان توسط مهاجرین پاکستانی با حمایت حکومت طالبان انجام می گیرد و از یکسو باعث شکاف میان اعضای پشتون و غیر پشتون طالبان شده و از سوی دیگر باعث پیوستن آنها به گروه های ضد طالبانی از جمله داعش خواهد شد. همچنین این موضوع افغانستان را بیشتر به سوی جنگ های داخلی و تجزیه سوق خواهد داد و در آینده نزدیک شمال افغانستان و کشورهای آسیای میانه نیز صحنه اقدامات تروریستی خواهد شد.

ویدیو: درگیری اهالی روستای نوآباد سجانی (ازبک ها) با اعضای تحریک طالبان پاکستان
ویدیو: درگیری اهالی روستای نوآباد سجانی (ازبک ها) با اعضای تحریک طالبان پاکستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.