دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی مصاحبه‌ای اظهار داشت که جلسه‌ای مهم در حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با جنبش حماس برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم اظهار داشت: در حضور سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با جنبش حماس دیدار مهمی انجام دادیم. پیش‌بینی می‌شود که دیدارهای مشترکی با سایر گروه‌های مقاومت با حضور مسئولین ایرانی در آینده نزدیک برگزار شود.

وی ادامه داد: ایران می‌خواهد از طریق این دیدارها این پیام را ارسال کند که هرگز مردم فلسطین را در برابر دشمن اسرائیلی تنها نمی‌گذارد. اسرائیل با صراحت اعلام کرد که می‌خواهد جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار دهد و در همین چارچوب، سه نفر از فرماندهان جنبش را ترور کرد.

این مقام جهاد اسلامی با اشاره به اینکه ترور فرماندهان مقاومت هرگز پشت مقاومت را نمی‌شکند، تصریح کرد: ترورهایی که علیه مقاومت انجام می‌شود، همواره باعث تقویت مقاومت خواهد شد. رژیم صهیونیستی می‌کوشد با ترور فرماندهان مقاومت بر روحیه آن تاثیر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه توانستیم بیش از نیمی از جامعه اسرائیلی را وادار کنیم که به پناهگاه بروند، عنوان کرد: تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی و مواضع صهیونیستی زیادی را هدف قرار دادیم. توانستیم در جنگ اخیر، دستاوردهای مهمی را علیه رژیم صهیونیستی محقق کنیم.

شایان ذکر است حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد ۱۹ اردیبهشت ماه تحت قالب عملیاتی موسوم به “سپر و پیکان” با ترور سه تن از فرماندهان ارشد سرایا القدس آغاز شد و تا شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه یافت. پس از فشار طرف‌های مختلف و موافقت گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، در حوالی ساعت ۲۳ (به وقت فلسطین) توافق آتش‌بس میان طرفین اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اعلام پایان جنگ پنج روزه توسط دبیرکل جنبش جهاد اسلامی؛ النخاله: از تمامی حامیان مقاومت تشکر می‌کنیم

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.