عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب، در یک نشست رسانه‌ای در لندن گفت که پیشنهاد ریاست جمهوری یمن را رد کرده است، زیرا به دنبال قدرت نیست، بلکه به دنبال احیای دولت جنوب (یمن جنوبی) است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب و عضو شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن در جریان یک نشست رسانه‌ای در موسسه چتم هاوس شهر لندن، پایتخت انگلیس درباره تحولات اخیر یمن به ویژه در مناطق جنوبی به گفتگو با خبرنگاران پرداخت.

الزبیدی در پاسخ به سوالی درباره تنش‌های اخیر با شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن گفت، در شکل مشارکت با این شورا و مقامات آن تجدیدنظر خواهیم کرد.

وی درباره ایجاد هیئت حضرموت توسط عربستان سعودی گفت: ما هیچ جزئیاتی در مورد هیئت حضرموت نداریم. حضرموت نیز یکی از مولفه‌های جنوب که در گفت‌وگوی آزاد جنوب مشارکت خواهد داشت.

الزبیدی تغییر دولت مستعفی را اجتناب ناپذیر دانست و مدعی شد که به وی پیشنهاد شده است که رئیس جمهور یمن شود، اما به دنبال قدرت نیست و به دنبال احیای کشور جنوبی هستم و از این موضع عقب نشینی نخواهد کرد.

وی افزود: استقلال جنوب با جامعه بین المللی و قدرت های منطقه ای مذاکره خواهد شد و در این مرحله شورای انتقالی هیچ گامی به صورت انفرادی برنخواهد داشت. این شورا همچنین احزاب اسلامی سیاسی را تهدیدی برای امنیت جنوب و امنیت کشورهای عربی می‌داند.

تضعیف جایگاه دولت مستعفی یمن و وخامت اوضاع معیشتی در مناطق جنوبی باعث شده است که اعضای شورای انتقالی جنوب از این فرصت استفاده کرده و مجددا مسئله جدایی یمن جنوبی و شمالی را مطرح کنند. مقامات شورای انتقالی جنوب خواهان تجزیه یمن هستند و در این راستا اعلام کرده‌اند که آمادگی نظامی مقابله با هر قدرت مخالفی را دارند.

لازم به ذکر است که موسسه چتم هاوس، یک اندیشکده غیردولتی انگلیسی است که به تحلیل چالش‌های استراتژیک در جهان و مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی به ویژه سیاست خارجی این کشور می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: هشدار نظامی شورای انتقالی جنوب به شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. شنبه, ۳ تیر, ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

    بیا برو کشکت رو بساب! انصارالله دیگه انصارالله ۱۰ سال پیش نیست! الان باید برید خواهش و التماسش کنید،که بیشتر از مساحت کشورش نره و نخواد! هیچ بعید ندونید که انصارالله به مرور دو استان جدا شده در دوره علی عبدالله صالح توسط عربستان، رو دوباره بازپس بگیره!
    الحمدالله رب العالمین به وضوح پیشرفت ها نظامی انصارالله با سرعت مریخی (به برکت خون شهداشون و امداد ها غیبی از سمت خدا) داره پیش میره! امریکا و عربستان و . توش مونده! این کوری میخونه! (هرچند ابزار خود امریکا و غرب هستید! )

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.