انفجار مشکوک در انبار مواد شیمیایی ارتش اسرائیل!

جمعه 2 تیر 1402 - 23:48
https://iswnews.com/?p=96973

رسانه‌های عبری زبان از وقوع انفجاری مهیب در یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند که در پی آن حفره‌ای به عمق هفت متر ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های عبری زبان در ۱ تیر ماه از وقوع یک انفجار مهیب در شهر هرتزلیا واقع در شمال تل‌آویو خبر دادند و اعلام کردند که تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی در این زمینه آغاز شده است.

پس از انفجار، پلیس اسرائیل از شهرک‌نشیان صهیونیست حاضر در این منطقه درخواست کرد که در منازل خود بمانند و برای جلوگیری از ورود گازهای سمی، پنجره‌های خود را ببندند. گفته می‌شود این انفجار، حفره‌ای به عمق هفت متر ایجاد کرده است.

ساعاتی بعد، منابع منطقه‌ای اعلام کردند که انفجار بزرگ شب گذشته هرتزلیا، در یک انبار قدیمی زیرزمینی رخ داده و این انبار دارای سه تن مواد منفجره بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هرگونه انتشار اخبار در رابطه با انفجار انبار مواد شیمیایی ارتش صهیونیستی را ممنوع اعلام کرد. همچنین برخی منابع محلی مدعی شدند که شبکه اینترنت در مناطق نزدیک به محل انفجار برای ساعاتی قطع شد.

بخش عجیب این ماجرا، اطلاع رسانی و ادعای برخی از کاربران محلی صهیونیست مبنی بر حمله موشکی به این منطقه بوده است؛ ادعایی که تاکنون هیچ سندی برای اثبات آن ارائه نشده است.

در رابطه با این حادثه دو فرضیه را می‌توان در نظر گرفت:

۱- با توجه به دستور العمل‌های نهادهای نظامی-امنیتی اسرائیل، به نظر می‌رسد این انفجار قطعا دارای ابعاد پنهان و مختلفی می‌باشد و رژیم اسرائیل قصد دارد تا با ساخت یک سناریوی ساختگی، اصل واقعیت را پنهان کند. همچنین با در نظر گرفتن استمرار اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه، گمانه زمانی هایی در خصوص اقدام تلافی جویانه طرف‌های منطقه‌ای نیز در این رابطه وجود دارد.

۲- طبق اعلام رسانه‌های عبری زبان، این انفجار مهیب، بدون تلفات انسانی بوده است؛ با توجه به این موضوع و همچنین اعلام خبر عجیب حمله موشکی ایران به این منطقه، احتمال می‌رود رژیم اسرائیل خودزنی کرده باشد تا با مظلوم‌نمایی و عملیات‌های رسانه‌ای، بهانه‌ای را برای آغاز دور جدیدی از اقدامات تروریستی اعم از خرابکاری، ترور‌ و… در ایران مهیا کند.

در هر صورت، با در نظر گرفتن فعالیت‌های مثبت و سیاسی اخیر ایران و همچنین اعلام آشکار مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر مخالفت با هرگونه توافق میان ایران-آمریکا، انتظار می‌رود صهیونیست‌ها اقداماتی را مانند سال‌های اخیر در راستای کاهش ثبات منطقه‌ای و زیر سوال بردن امنیت ایران در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی اجرایی نمایند؛ موضوع حساسی که هوشیاری کامل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

ویدیویی از محل حادثه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.