رسانه‌های روسی به نقل از رئیس گروه واگنر گزارش دادند که نیروهای این گروه از سوی روسیه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یوگنی پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر مدعی حمله ارتش روسیه به مواضع و پایگاه‌های این گروه در اوکراین و کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای خود شد. او با تهدید سران وزارت دفاع روسیه، قول داد تا از آنها بابت این جنایات انتقام بگیرد. پریگوژین همچنین گفت تصاویر حملات موشکی به پایگاه‌های واگنر در اوکراین را منتشر خواهد کرد.

در همین حال وزارت دفاع روسیه ادعای بمباران مواضع نیروهای واگنر را رد کرده و آنرا یک اتهام نادرست و جنگ رسانه‌ای دانسته است. همچنین دادستان عمومی روسیه از تشکیل پرونده علیه پریگوژین به اتهام تحریک به شورش مسلحانه خبر داده است.

پریگوژین پیش از این نیز گفته بود که سران وزارت دفاع، پوتین را با گزارش‌هایی فریب می‌دهند که نشان‌دهنده اتفاقات میدانی نیست. او جنگ اوکراین را اقدامی برای جاه طلبی های سرگئی شویگو و تحریک باند قدرت در روسیه عنوان کرده بود.

رئیس گروه واگنر اظهار داشت: امشب مسئله خائنین و جنایتکارانی که به روسیه توهین کردند، یعنی وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش را حل خواهیم کرد. شویگو در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد و با لنین در مقبره به خاک سپرده خواهد شد. به همه میهن پرستان واقعی روسیه می‌گویم، به خیابان ها بیایید، اسلحه پیدا خواهید کرد.

طبق تصاویر منابع محلی در شهر روستوف، خودروهای زرهی گارد ملی و پلیس در خیابان های این شهر مستقر شده‌اند.

در همین رابطه، منابع روسی در گفتگو با تحولات جهان اسلام اعلام کردند: «تحرکات نیروهای امنیتی و دولتی در روسیه، به دلیل دریافت اطلاعاتی درباره حمله به تاسیسات دولتی در روسیه و همچنین اقدامات ضد تروریسم این نیروها علیه خرابکاران اوکراینی است.
وزارت دفاع در تنش لفظی با واگنر و رئیس این گروه قرار دارد اما اقدامات امنیتی اخیر ارتباطی با درگیری یا کودتای ادعایی این نیروها علیه وزارت دفاع ندارد.»

ویدیوی منتشر شده از مرکز شرکت واگنر در شهر سن پترزبورگ حاکی از ادعای غلط درباره ورود نیروهای ویژه پلیس به این ساختمان و پلمب و توقیف آن است.

بیشتر بخوانید: ورود نیروهای واگنر به شهر روستوف (تصاویر)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس شنبه, ۳ تیر, ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

    فیلم حمله موشکی که پریگوژین میگه به نیرو هاش شده رو چرا نشون ندادید اصلا مدرکی در کار هست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.