ورود نیروهای واگنر به شهر روستوف (تصاویر)

شنبه 3 تیر 1402 - 09:27
https://iswnews.com/?p=97008

نیروهای واگنر به دستور یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه از جبهات اوکراین خارج شده و وارد شهر روستوف و پاولوفسک در روسیه شده اند. این نیروها تهدید کردند در صورتی که وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش به آنها تحویل داده نشوند به سمت مسکو حرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای واگنر به دستور یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه از جبهات اوکراین خارج شده به سمت روسیه روانه شده‌اند. پریگوژین همچنین مدعی شده است گفت نیروهایش بالگردی را که قصد حمله به آنها را داشته است، سرنگون کرده‌اند. او تاکنون برای ادعاهای خود تصاویری منتشر نکرده است.

تصاویر و ویدیوی بالا مربوط به ورود نیروهای واگنر به شهر روستوف است و تا این لحظه درگیری مسلحانه‌ای بین واگنر و ارتش روسیه در این شهر رخ نداده است. همچنین تصاویری از ورود نیروهای واگنر به شهر پاولوسک در استان ورونژ منتشر شده است.

اینطور که به نظر می‌رسد پریگوژین برای محقق کردن اهداف خود از تقابل با ارتش روسیه واهمه‌ای ندارد. میانجی‌گری و دعوت به حفظ آرامش ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز جواب نداده و در صورتی که اقدامات پریگوژین ادامه پیدا کند احتمال انحلال شرکت واگنر و بازداشت پریگوژین وجود دارد.

ویدیو: ورود نیروهای واگنر به شهر روستوف

بیشتر بخوانید: رئیس گروه واگنر: ارتش روسیه ناجوانمردانه ما را بمباران کرد؛ انتقام خواهیم گرفت!

یوگنی پریگوژین پس از ورود به مرکز فرماندهی عملیات ارتش روسیه در شهر روستوف گفت: «اگر وزیر دفاع (سرگئی شویگو) و رئیس ستاد ارتش (والری گراسیموف) به ما تحویل داده نشوند، کنترل روستوف را در دست خواهیم گرفت و به سمت مسکو می‌رویم. گراسیموف وقتی فهمید که به مرکز فرماندهی نزدیک می‌شویم از اینجا فرار کرد

نیروهای ما مرکز فرماندهی جنوب و کنترل تأسیسات نظامی در روستوف از جمله فرودگاه این شهر را به دست گرفته اند. کنترل فرودگاه را به دست گرفتیم تا جنگنده‌ها ما را بمباران نکنند، بلکه ماموریت خود را در اوکراین انجام دهند. مرکز فرماندهی عملیات به طور عادی کار می‌کند و هیچ مانعی برای انجام وظایف آن وجود ندارد.»

همچنین گفته می‌شود که پریگوژین در شهر روستوف با معاون وزیر دفاع و معاون فرمانده عملیات ستاد کل ارتش دیدار و گفتگو کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. شنبه, ۳ تیر, ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

    دنیایی سرگرمی و بازی! دنیایی که هدفی توش نیست، یعنی ارتش خصوصی روسیه! واقعا روسیه سر چه حسابی ارتش خصوصی راه اندازی کرد،که حالا این چنین به سرکشی دست بزند؟! اگر امریکا ارتش خصوصی راه اندازی میکند! دلیل دارد! انها برای نظام سرمایه داری کار میکن! (کل جهان غرب برای همون فراماسون و صهیون و .. کرا میکنند)
    جالب انکه روسیه طی یک حرکت عجیب برای پاک سازی شهر،باخموت که جنگ سنگین هم درونش روخ داد،از این ارتش استفاده کرده! در حالی که باید از نیروهای تا حدودی اعتقادی با هدف استفاده میکرد . نه صرفا بری پول و خصوصی(!) شاید الان با این حرکت فرمانده واگنر ! مشخص شود،که دیر سقوط کردن باخموت، مسائل پشت پردهی داشته!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.