پوتین دستور مقابله با شورشیان واگنر را صادر کرد

شنبه 3 تیر 1402 - 12:12
https://iswnews.com/?p=97029

رئیس جمهور روسیه در واکنش به تحولات اخیر روسیه، خواهان کنار گذاشتن اختلافات بین نیروهای مسلح این کشور با نیروهای واگنر و همچنین مقابله با شورشیان و خائنان به مردم روسیه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ولادیمیر پوتین در جریان سخنرانی تلویزیونی درباره تحولات اخیر روسیه و شورش نیروهای واگنر خواستار کنار گذاشتن اختلافات شد و با اشاره به جنگ نظامی-اطلاعاتی غرب علیه روسیه گفت: «روسیه در حال مبارزه سخت برای آینده خود است، تمام ماشین نظامی و اطلاعاتی غرب علیه روسیه است. اکنون سرنوشت مردم ما در حال تعیین شدن است و اتحاد همه نیروها لازم است، ما باید هرگونه درگیری را کنار بگذاریم.»

او مبارزان واگنر که در عملیات ویژه (جنگ اوکراین) می‌جنگند را قهرمان نامید و کسانی که شورش را سازماندهی کردند خائن به نام و بزرگی آنها دانست.

پوتین تهدید کرد که هر کس عمداً در راه خیانت، سیاه نمایی و تدارک قیام مسلحانه قرار گیرد، به مجازاتی اجتناب ناپذیر خواهد رسید و در این راستا نیروهای مسلح روسیه دستور لازم برای مقابله با کسانی که شورش مسلحانه را سازماندهی کردند، دریافت کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اجازه تکرار ایجاد شکاف در روسیه را نخواهد داد و به عنوان یک شهروند روسیه، هر کاری را برای دفاع از روسیه انجام خواهد داد و اقدامات قاطعی از جمله در مورد وضعیت روستوف اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
رئیس گروه واگنر: ارتش روسیه ناجوانمردانه ما را بمباران کرد؛ انتقام خواهیم گرفت!
ورود نیروهای واگنر به شهر روستوف (تصاویر)

وزارت دفاع روسیه خطاب به نیروهای واگنر: شما فریب پریگوژین را خوردید!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.