رسانه‌های نزدیک به مسلحین از جان باختن ۹ غیرنظامی و زخمی شدن ۶۱ نفر دیگر در نتیجه حملات جنگنده‌های ارتش روسیه به شهر جسر الشغور خبر دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش روسیه در ۴ تیر ماه، مواضع متعلق به مسلحین در استان ادلب را مورد هدف قرار دادند که طی این حملات، چند تن از اعضای مسلحین از جمله چند فرمانده میدانی کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: حملات مشترک ارتش روسیه و سوریه به مواضع مسلحین در ادلب (ویدیو)

پس این حملات، رسانه‌های نزدیک به مسلحین مدعی شدند که در جریان حملات به مواضع مسلحین در شهر جسر الشغور، عده‌ای از غیرنظامیان نیز مورد هدف قرار گرفتند که طی این حادثه، ۹ تن جان باخته و ۶۱ نفر دیگر زخمی شدند.

بنابر ادعای منابع محلی، بازار جسر الشغور توسط جنگنده‌های روسیه بمباران شد اما تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد یک مدرسه که محل استقرار مسلحین حزب ترکستانی بوده است، توسط جنگنده‌های روسی مورد هدف قرار گرفت.

تصویری از مدرسه‌ای که محل استقرار مسلحین حزب ترکستانی بوده است

با توجه به اقدامات سابق مسلحین، اقدامات ضد انسانی از آنان دور از انتظار نیست و اقدامات رسانه‌ای گسترده آنان در خصوص حملات روز گذشته، شک و شبهه در این رابطه را دوچندان می‌کند؛ ضمن اینکه تاکنون اسناد و اطلاعات قابل استنادی در این خصوص منتشر نشده است.

همچنین احتمال می‌رود مسلحین، تلفات خود در حملات روز گذشته را به عنوان افراد غیرنظامی معرفی کرده تا با مظلوم‌نمایی و اقدامات رسانه‌ای، دولت سوریه را تحت فشار و هجمه‌ طرف‌های بین‌المللی قرار دهند.

اگرچه گروه‌های مسلح مستقر در ادلب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند اما حملات ارتش روسیه و سوریه به مناطق مسکونی و غیرنظامی هیچ توجیه قابل قبولی ندارد و در صورت صحت اخبار منتشر شده، باید این اقدامات مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.