سفرای جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در شهر وین، پایتخت اتریش درباره مشارکت آذربایجان در گفتگوی بین فرهنگی بحث و رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” این نشست در ۲ تیر ماه و با عنوان “ترویج گفتگو، تفاهم و صلح بین مذهبی و بین فرهنگی و دیدگاه جوامع یهودی” برگزار شد. روشن صادق بیلی، سفیر آذربایجان و مردخای رودگلد سفیر اسرائیل در اتریش، نمایندگان وزارت خارجه اتریش و مرکز بین المللی باکو و جوامع یهودی منطقه قفقاز در این نشست حضور داشتند.

صادق بیلی در این نشست با اشاره به سه جامعه یهودی ساکن در منطقه قفقاز یعنی یهودیان کوهستانی، یهودیان اشکنازی و یهودیان گرجستان خاطرنشان کرد که به جز اسرائیل، آذربایجان را می‌توان کشوری دانست که یهودیان در آن بیشتر از سایر کشورهای جهان زندگی می‌کنند.

نمایندگان جوامع یهودی نیز در این نشست به سخنرانی پرداخته و ضمن قدردانی از توجه و عنایت الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، برای توسعه جامعه یهودیان و فراهم کردن شرایط ساخت کنیسه ها و مراکز فرهنگی یهود در آذربایجان، خواستار تعامل فرهنگی بیشتر برای ترویج فرهنگ صلح، سازش و گفتگو بین دو دولت آذربایجان و رژیم صهیونیستی شدند.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه عکسی که زندگی جامعه یهودیان آذربایجان را به تصویر می‌کشد، به نمایش گذاشته شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.